zaterdag 4 juni 2011

LOVE: Pineapple Sorbet

Photobucket

Na een ochtend vol stress.. deadline, deadline, deadline.. kwam daar iets voor elven nog een ander stressobject bij.. M'n blog deed het voor de zoveelste keer weer eens niet. Dit keer geen blogspotprobleem, maar m'n doorstuurservice lag er weer eens uit (derde keer dit jaar al!). Het bedrijf waar m'n domeinnaam en m'n hosting geregistreerd staan bleken een helpdesk te hebben die slechts tussen 9.00u en 16.30u op werkdagen bereikbaar is. Hallo? Internet is 24 uur per dag 7 dagen per week , toch?  Er waren geen medeslachtoffers traceerbaar en ook op de website van PCextreme was geen melding van een storing te vinden. Ik kreeg het toen toch echt wel een klein beetje benauwd. Maandag om 9.00u vlieg ik namelijk hoogstwaarschijnlijk ergens boven Europa. 

Maar na vriendelijke doch dringende telefoontjes naar een telefoonnummer waar alleen iemand aanwezig was van een ander hostingbedrijf en die er dus niks van af wist en niks anders kon doen dan de mensen van mijn bedrijf waarschuwen, en een paar mails kreeg ik een paar uur later van een twittervolgster het verlossende bericht, je site doet het weer! Yes.

En om dat te vieren.. maakte ik een ananas schoon, deed ik hem in de blender en legde ik het mengsel een klein uurtje in de vriezer en wat heb je dan? De meest pure en gezonde ananas sorbet die je je maar kunt voorstellen. 

Eigenlijk ben ik allergisch voor ananas, ik krijg van ananas, net als van appels, amandelen, groene kiwi's, te veel tomaat en nog wat andere voedingsmiddelen bultjes rond en in m'n mond. Een kriebelende neus, soms zelfs lucht te kort. Maar met een allergiepilletje en nadat het in de vriezer geweest is (vraag me niet waarom?) heb ik er gewoon helemaal geen last meer van. Oooh en gelukkig maar want dit is echt verschrikkelijk lekker! Tip!

Liefs,

12 opmerkingen:

  1. Klinkt lekker! Ga ik ook eens proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar ik mijn domein naam had deed ook steeds raar, hierdoor heb ik het maar opgegeven, en nu doet alles het goed.

    En het klinkt goed ;) binnenkort ook maar eens uitproberen, wel mooi dat je het toch kan eten na wat maatregelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh heb nog een ananas liggen, dus ga zo maar eens aan de slag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk verfrissend uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beetje gekke vraag misschien, maar wat voor fantastische blender heb jij? Want jij heb de Ananas wel heel mooi 'smooth' geblend.. :) Ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie tip, Annemerel! En @Phine, volgens mij moet je zoiets wel kunnen bereiken met zo'n soepblender!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook allergisch voor ananas en groene kiwi. Het zou fijn zijn al het door bevriezen eetbaar zou worden. Ik ga dit ook eens proberen. Het ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat je het kunt eten omdat door invriezen de moleculen veranderen. Van brood krijg ik namelijk buikpijn, van geroosterd brood niet. Ook omdat de moleculen veranderen.

    Maar damn, wat ziet dat er lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Muze dat is inderdaad wat ik ook al dacht... als ik appel verwarm hetzelfde verhaal. Maar zou het daardoor ook niet minder gezond zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, dat klinkt zó lekker, dit moet ik uitproberen. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat Muze zegt klopt, ik kan bijvoorbeeld wel appeltaart eten maar geen appel, omdat de appel dan boven de 100 graden verwarmd is. Heb jij niet net als ik last van een kruisallergie Annemerel?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He... Dat is een goede tip zeg, van het invriezen!
    Als het dan ontdooit, krijg je er dan weer last van of niet? Dus dat je het koud moet eten.

    Ik ben zelf ook allergisch voor peer, appel, kers, kiwi, etc etc etc. Ik heb gelezen dat als je elke week een beetje eet, je lichaam er weer aan gaat wennen en er uiteindelijk dus niet meer allergisch voor bent. Misschien helpt dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen