zaterdag 11 juni 2011

LISTS: Why moving by car isn't all that either

Ik haat treinen die te laat komen, of bussen, trams en treinen die niet op elkaar aansluiten. Ik heb een hekel aan wachten op een bus in de regen. Ik vind het vervelend als er in de tram zo'n penetrante zweetgeur hangt. Ik kan er echt niet tegen als ik van Den Haag tot Amsterdam opgepropt in een trein moet staan.. Maar autorijden is ook niet alle dagen feest. Mijn grootste irritaties op een rijtje.

1. Auto's die minder hard rijden dan de toegestane snelheid.

2. Auto's die kei hard op de rem trappen als een stoplicht pas net op oranje springt.

3. Het feit dat ik zelfs met een half glas wijn, dat uren daarvoor genuttigd is, paranoia ben dat ik moet blazen en dat er dan iets negatiefs uit naar voren komt.

4. Sowieso is politie eng. Als ik politie zie rijden vraag ik me altijd af of ik soms iets misdaan heb.

5. Als je een berichtje krijgt op je telefoon kun je die niet meteen bekijken.

6. Geen parkeerplaats kunnen vinden en fileparkeerders die 2 meter achter een andere auto gaan staan zodat ik er net niet tussen pas.

7. Vrachtwagens die gaan inhalen waardoor ik keihard op mijn rem moet gaan staan.

8. Wegen die zijn opgebroken en waar mijn TomTom niks van snapt.

9. De Vuilnisman voor me in een straat waar je verder geen kant op kunt. Stratenveger zelfde verhaal.

10. De steeds hoger wordende prijs die ik moet betalen voor een tank benzine.

11. Net een nieuwe zijkant in je auto hebben en er dan alweer gelijk drie krassen in hebben, omdat mensen blijkbaar niet weten wat zuinig zijn op andermans spullen betekent.

12. Dood aan parkeergeld!

13. Beslagen ramen om twee uur 's nachts als je gewoon graag naar huis wilt.

14. Een auto die afslaat als je niet genoeg gas geeft in z'n achteruit.

15. IJskrabben om 7.00u 's ochtends!

16. Een verzekering, wegenbelasting, jaarlijkse controle, autorijden is dus niet goedkoop.

17. Oh en twee uur lang autorijden, daar krijg ik dus standaard hoofdpijn van.

18. Het feit dat dat ding ook af en toe gewassen moet worden.

19. Ieder half uur reclame, journaal en verkeersinformatie op de radio. En altijd precies als ik in de auto zit en gewoon zin heb in een leuk muziekje.

20. Zwaar bejaarden die niet eens meer normaal kunnen lopen achter het stuur, dat idee vind ik dus niet bepaald veilig?

Oh en nu denken jullie vast, "Annemerel? Waarom heb jij in Godsnaam nog een auto?" Nou leuk dat je dat vraagt, maar het vrijheidsaspect dat die auto met zich meebrengt is voor mij vele malen belangrijker dan al deze wissewasjes die hoogstwaarschijnlijk iets met met PMS of een andere vrouwelijke kwaal te maken hebben. 

Liefs,

6 opmerkingen:

  1. jij kunt echt ZO leuk schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @nobravery: Ja, ik dacht ook aan het milieu :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha, helemaal met je eens! blij dat ik nog geen rijbewijs heb en altijd naast mijn vriend mag kruipen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind autorijden heerlijk en moet juist erg hard lachen om mensen die zich vreselijk druk zitten te maken in de auto. zou ook niet best zijn als ik me zo druk zou maken als jij met mijn gemiddelde van 1000km in de maand.

    leuk geschreven in ieder geval ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, wat klinkt dit bekend :p
    Maar zo erg, die krassen, een ingeslagen ruit? :o Zou ik alvast ook niet echt mee kunnen lachen...

    BeantwoordenVerwijderen