woensdag 11 mei 2011

21DAYS: EIGHTEEN, NINETEEN & TWENTY

Photobucket Photobucket

We are almost there! Jeetje weet je wat het is, de eerste week ging echt verschrikkelijk langzaam en ik dacht dat er geen einde aan zou komen. De tweede week was die driedaagse onderbreking waarin ik wat minder streng voor mezelf was en de laatste week, die vliegt voorbij! Hoewel ik nog steeds verdrietig word als ik iemand anders een stuk taart zie eten, een broodje scrambled eggs voorbij zie gaan of het woord sushi alleen al valt, heb ik niet eens de neiging om er ook aan toe te geven.

Het lekkerste wat ik de afgelopen weken gegeten heb? Heel erg duidelijk, de sojayoghurt met (rauwe) boekweit crunch van Renee Voltaire, aardbeitjes en framboosjes, gojibessen en agavesiroop. Hier lunch ik nu standaard iedere middag mee, waar ik ook ben, m'n bakje met dit goddelijke goedje is tussen 12.00u en 13.00u altijd bij me.

Het minst genietwaardige wat ik gegeten heb? Goede vraag.. ik denk dan toch maar de koude avocado/komkommer soep van de eerste dag, dat had wel een heel bijzondere en niet erg aantrekkelijke smaak. Misschien kwam het doordat ik het de eerste dag at en nog niet echt aan die rauwe smaken gewend was maar als ik er nu zo aan terug denk, nee dat was echt geen feestje.

Hoe de weegschaal op m'n detox reageert? M'n gewicht zakt langzaam iets naar beneden, m'n vetpercentage daalt sneller en m'n vochtpercentage stijgt met de dag. Of ik meer afval dan als ik gewoon goed op let wat ik eet? Nee. Absoluut niet. Maar dat kan ook komen doordat ik nu veel meer calorieën eet dan als ik op 'dieet' ben. En dat maakt ook helemaal niet uit, want ik zal het nog maar een keer benadrukken, deze detox/cleanse was voor mij niet bedoeld om af te vallen, kijk 2 winterkilo's mochten er best af en die zijn er ook af, maar ik heb me afgelopen winter best netjes gedragen en de weegschaal gaf dan ook niet echt een pijnlijk getal aan drie weken geleden.

Ik vind het nog steeds bijzonder hoe het gaat met m'n hoofdpijn. Op die ene vreselijke migraine aanval na heb ik vrijwel geen last gehad en ik heb de roze pilletjes afgezworen! Dat het überhaupt mogelijk is...

Weet je waar ik wel weer echt een beetje trek in begin te krijgen? Een lekkere cappuccino! En die ga ik dan ook lekker drinken morgen, met sojamelk dat wel! Maar ik dronk twee weken voor m'n detox m'n laatste kopje en het is nu dus al bijna vijf weken geleden. M'n Nespresso apparaat vraagt zich af 'wat heb ik je misdaan Annemerel?!'

Hmmm.. I feel pretty good in my own skin :) 

Liefs,

11 opmerkingen:

  1. Heel goed van je, zeg! Ik bekijk je blog altijd en deze updates vind ik eigenlijk het leukst en ik heb dan ook wat recepten van je uitgeprobeerd. Zo vind ik de avocado/komkommer soep wél lekker en heb ik hem vanmiddag zelfs nog gemaakt :) Maar ik snap dat je andere dingen mist, dierlijke producten mag je heus wel eten en zijn ook goed voor je. Ik wou je wel vragen of je misschien het recept van je favoriete lunch kunt plaatsen? Ik heb zelf boekweit in huis en de bessen ook, maar ik snap niet helemaal hoe je het klaar maakt..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat het goed gaat!

    Klein foutje:
    'Hoewel ik nog steeds verdrietig wordt...'

    Wordt is zonder t.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je het vol hebt gehouden (vandaag was de laatste dag toch als ik het goed heb?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is de eerste foto na en de tweede foto voor de detox? Vroeg ik me af, want op de eerste foto zie je er gezonder uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb zo enorm veel respect voor je. Ik zou het gewoon niet kunnen om mijn eetgewoonten zo drastisch te veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig, ik dacht dat je er wel echt van zou afvallen en niet een beetje.

    Nou, nog een dagje en dan mag je weer scrambled eggs (en ben je jarig dus ook taart!).

    Echt respect dat je het hebt volgehouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heb je drie weken niet gevoldg, maar lees dit nu en het inspireert me wel! misschien moet ik het ook een keer doen om te kijken of ik ervan op knap... heb best veel 'kwaaltjes' enzo, en dat kan ook best te maken hebben met het feit dat ik slecht eet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je het zo goed volgehouden hebt :)
    Ik heb een vraagje.. Je zegt ergens dat je meer calorieën eet dan als je normaal op dieet eet... (Hoeveel calorieën neem je ongeveer binnen op een gewone dag -zonder op dieet te zijn - en hoeveel op een dag dat je wel op dieet bent?) Ik ben nu ook wat bezig met op mijn lijn te letten en vroeg me af wat anderen hiervoor nu juist doen.. :)
    Veel succes met de laatste dagen!!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wow, wat heb je dat goed volgehouden! :D
    Geniet maar van die welverdiende cappuccino :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We kunnen toch nog wel mojito's drinken op vakantie he?? Neehoooor, we gaan gewoon heel gezond doen! Alleen wel drankjes. Soms.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha erg leuk, goed dat je het volhield.

    BeantwoordenVerwijderen