dinsdag 19 april 2011

LOVE: Mama

Photobucket

Er is niemand, werkelijk niemand, die mij beter begrijpt, waarbij ik meer mezelf kan zijn dan bij mijn mama. 

Ik kan me geen betere, fijnere, lievere, mooiere, begripvollere, fantastischere moeder wensen dan mijn mama. Mama was altijd thuis, ging pas weer werken toen ik naar de middelbareschool ging. Mama leerde me mijn naam schrijven toen ik drie jaar was, knutselde iedere dag met me als ik dat graag wilde. Ze bracht me naar school en haalde me op, toen ik oud genoeg was om zelf naar school te lopen zat ze iedere dag om kwart over drie met thee en koekjes op me te wachten.

Op de middelbareschool dealde ze met al mijn puberale uitspattingen. Iedere scheldballade, iedere rotopmerking ging het ene oor in, het andere net zo snel weer uit.. want dat hoorde er bij.

Mama leerde me alles over de birds and the bee's zonder daar een heel ongemakkelijk groots ding van te maken. Ze ging met me mee naar de dokter voor de pil toen ik mijn eerste vriendje kreeg en zij was ook de eerste die wist dat ik überhaupt een vriendje had. Mama is niet al bijna tweeëntwintig jaar mijn moeder, ze is ook mijn beste vriendin.

Ieder probleem dat ik in mijn leven gehad heb, heb ik besproken met haar. Ieder aangeschaft kledingstuk in mijn kast heeft zij gekeurd (en op een paar uitzonderingen na allemaal goedgekeurd)! Ik zou me echt geen leven zonder mama kunnen voorstellen.

En ik ben dan ook zo dankbaar dat we vandaag haar vijftigste verjaardag in complete gezondheid mogen vieren. Het wordt een super mooie dag, en mama zal het sprankelende middelpunt zijn.. En zo zal het zijn.

Liefs,

26 opmerkingen:

  1. Nogmaals gefeliciteerd! Maak er een super dag van!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief stukje! Van harte gefeliciteerd!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! En wat heb je een mooi stuk over je moeder geschreven!

    Groetjes, Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah wat een lieve blog! Gefeliciteerd met je mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! En wat een lieve blog is dit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je moeder! en wat leuk dat je zo'n goed band met haar hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi stuk! Gefeliciteerd met je mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hearts for you and your mom - such a lovely loving piece!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je moeder! Lief stuk en lieve foto :).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieve mams heb jij :) Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig mooi stukje schrijfwerk Annemerel. van harte met je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klinkt als mijn mama haha, op de goedkeuring van mijn kleding na ;) , maar wat een leuk stuk over je moeder
    En gefeliciteerd met haar verjaardag! De zon schijnt dus geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi stukje! En gefeliciteerd voor haar! :)

    x Sabrina

    http://vitalitijd.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig stuk, eerlijk waar, super mooi. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met je mama en wat fijn dat je zo'n goede band met haar hebt (net als ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi stuk, klinkt als een topmoeder! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Aah wat een ontzettend lief stukje! Gefeliciteerd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, zo lief! Mama's verdienen af en toe een kleine ode!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd en nog een jonge mam en ze mag er zeker wezen!.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi stuk! :) Nog gefelicteerd met je mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een gelukkige verjaardag voor je mama!
    Ik herken mijn mama heel hard in jouw "ode" :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. :) Wat een mooi stukje. Ik hou ook heel erg van mijn mama. Mooi om te lezen dat jij dat ook doet, ze klinkt als een supermoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een ontzettend lief, eervol stukje over jou mama!!
    Ze vast trots op jou als dochter...

    BeantwoordenVerwijderen