maandag 18 april 2011

FIT-NESS: FYI

Photobucket

Hardlopen heb ik jaren in de zomer gedaan om net iets strakker te worden, maar sinds september 2010 heb ik nooit, ik herhaal nooit meer gelopen om af te vallen, of strakker te worden. En ik denk dat juist doordat ik niet meer loop voor mijn figuur, ik het nu wel volhoud. Wat mijn belangrijkste (letterlijke) beweegreden nu is? Ik wil een conditie waar je U (met hoofdletter!) tegen zegt en ik zoek ontspanning.

Ik kan trappen op lopen en na zes trappen verandert er nog amper iets aan m'n hartslag. Ik kan het duin bij mijn werk over sprinten met zes pakken melk onder m'n arm geklemd in m'n skinny jeans en zwarte colbert, en ik kom nog redelijk fris en fruitig aan. Weet je hoe fijn dat is? Je beseft eigenlijk pas hoe fijn dat is als je dat op eens niet meer kunt..

Dan die ontspanning. Ik ben eigenlijk altijd bezig. Ik ben vergroeid met mijn iPhone en m'n MacBook gaat nooit uit. Ik ben dan wel niet altijd aan het werk, maar doordat ik continu m'n twitter check of op internet surf onder het mom van 'inspiratie op doen' heb ik eigenlijk nooit rust. Zelfs als ik drie uur friendsafleveringen kijk zit ik ondertussen continu dingetjes op te zoeken. Tijdens het hardlopen kan ik dat niet en heb ik tijd om in m'n hoofd dingetjes op een rijtje te zetten. Dat klinkt heel dramatisch, maar dat is het niet.. het is gewoon fijn.

De cleanse die ik wil gaan doen is een weblog-experiment en heeft ook niks te maken met afvallen. Ik wil gewoon zo graag weten wat het met je lichaam doet en ik wil weten of ik het vol kan houden. Ik ben niet geobsedeerd door afvallen, maar wel door lekker eten. Ook hoop ik er een stukje 'cleaner' uit te komen. Niet slanker, maar met een paar kwaaltjes minder. Minder onzuiverheden op m'n huid, minder last van m'n buik, geen hoofdpijn meer.. Kijk natuurlijk, zo als ik al aangaf vrijwel iedere vrouw (zonder ondergewicht) zou het niet erg vinden om twee kilo kwijt te raken, maar dat is niet de reden waarom ik het wil doen. Ik zou het erg vervelend vinden als er ook maar één lezer een minder zelfbeeld zou krijgen door mijn blogs..

Ik wil inspireren, niet deprimeren.. Maar tegelijkertijd wil ik ook gewoon kunnen schrijven wat ik wil. Dat is het mooie van een eigen blog, geen restricties.

Ik hou van vrouwen die van zichzelf houden, die dat uitstralen. Die gelukkig zijn met wie ze zijn en zich niet laten beperken door een beeld. Ik hou van vrouwen met passie, gelukzoekers. Ik hou net zoveel van Gwyneth Paltrow als van Oprah Winfrey.

Liefs,

19 opmerkingen:

  1. Heb je mooi gezegd!
    Mij inspireer je, mij deprimeer je niet.
    Ik word juist enthousiast van het feit dat je zo gezond bezig wilt zijn, dat wil ik ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je dit even aanstipt! Natuurlijk mag jij schrijven over wat je wil, daarom is het ook jouw persoonlijke blog. Aan de ene kant snap ik wel dat sommige lezers er moeite mee zouden kunnen hebben die niet zo slank zijn als jij en dat het de laatste tijd erg veel over sport en gezonde voeding gaat. Aan de andere kant, moet jij je daar veel van aantrekken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En inspireren, dat doe je zeker :). Ik voel me zelf nooit op enige manier bezwaard door je sport- en voedingsblogs, ook al stouw ik kilo's chocolade naar binnen, maar het is misschien ook makkelijk praten als je zelf wat te licht bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven! Ik blijf je blog zeker lezen :-)
    En 1 ding kan ik je alvast garanderen: mij inspireer je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ik mij wel serieus afvraag: waarom begin je je 1e training na je blessure meteen met zo'n 15 km? En dan ook nog eens binnen eeen bepaalde tijd. Is dat niet heel onverstandig?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blij dat je dit bericht plaatst, het klaart heel wat op :) Want ik lees je stukjes graag, maar vroeger (de laatste tijd niet meer hoor) kreeg ik echt het gevoel alsof je gewoon een slecht zelfbeeld had en dacht dat je dikker was dan je eigenlijk bent en continu met afvallen bezig was, en die stukjes vond ik dan altijd wat minder leuk, gewoon omdat ik het zo sneu vond dat zo'n slank meisje dat van haarzelf dacht. Met gezond willen zijn en een goede conditie hebben is dan weer helemaal niks mis, als je maar verstandig blijft en naar je lichaam blijft luisteren , geen enkel extreem is goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dat doe je...

    J E I N S P I R E E R D !

    Thank you, Thank you, Thank you!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. J E

    I N S P I R E E R D !


    Zo dat is beter...

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige blog, vrouw met ballen. Ik ben als lezeres, erg trots op je dat je dit doet! Vooral met deze positieve overtuiging!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mij lijkt het heel leuk om je dag tot dag evaluatie van je 21-day cleanse te lezen. het dingen weg laten lijkt me niet heel moeilijk, maar wel het vervangen ervan. welke producten mag je wel? welke niet? waar koop je de ingredienten?
    ik ben een echte foodie, hou enorm van koken, en ben dus erg benieuwd hoe je het gaat aanpakken! succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik blijf het knap vinden hoor. Maar inderdaad, je houd dingen echt niet vol als je het niet leuk vind om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ik alleen niet begrijp en wat me voortdurend opvalt, is dat je zo gezond probeert te leven, maar jezelf ondertussen wel lijkt vol te stoppen met ibuprofen, antibiotica en eieren.
    Eieren zijn erg slecht voor je cholesterol, antibiotica maken naast slechte bacteriën ook de goede dood en ibuprofen is echt ontzettend slecht voor je maag. Misschien moet je eens overwegen met die dingen te stoppen, en wie weet gaat het dan beter met je darmen! :)
    Je hoeft natuurlijk niet geen ibuprofen te nemen als je echt pijn hebt, maar bijvoorbeeld zo'n pil nemen omdat je wilt hardlopen, gaat toch echt te ver (maar dat vond je zelf gelukkig ook al). Pijn is overigens een signaal van het lichaam dat er wat mis is, negeer dat niet!
    Die dingen (zowel antibiotica als ibuprofen) zijn wel geneesmiddelen, geen snoepjes en zouden dus naar mijn mening alleen gebruikt moeten worden als de gezondheid in gevaar is, niet zomaar voor het gemak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi,
    Het is natuurlijk ronduit heel erg slecht dat je alleen kan hardlopen met pijnstillers. En natuurlijk ook dat je meteen 10 km gaat lopen en dat ook nog binnen een bepaalde tijd wilt. Echt zeer onverantwoordelijk. Maar dit alles weet je natuurlijk ook wel. Maar waarom je het dan doet is mij een raadsel? Als je zo doorgaat met je lichaam, elke keer weer het uiterste willen en prestaties eisen die je lichaam niet aankan (ibuprofen), zal je over een tijdje helemaal niet meer kunnen sporten en dan heb je pas echt spijt.
    Luister naar je eigen lichaam, je hebt er maar 1! En 5 km lopen op een constant tempo is net zo goed als 10 km en helemaal afgebeult thuis komen.
    Denk om jezelf en probeer niet alleen maar te willen presteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dat je ook wel erg kan overdrijven! Het is toch Annemerel's eigen keus om te rennen met een pijnstiller? Het is toch haar eigen keus dat ze een ei eet? En eieren eten is echt niet heel erg slecht. Dr. Frank raadt het in zijn dieet zelfs aan, om veel eieren te eten. Deze man is een welgeleerde dokter, die zal dat vast wel weten.

    En Annemerel, stiekem ben ik jaloers op je! Je ziet er leuk uit, hebt een doorzettingsvermogen waar je u tegen zegt, en je bent hard op weg met je PR-activiteiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je moet ook inderdaad zelf weten hoeveel eieren je eet en hoeveel ibuprofen en antibiotica je neemt... maar
    eieren verhogen je cholesterol (3 per week is als non-vegetarier meer dan genoeg)
    ibuprofen is slecht voor je maag (perforatie, bloedingen etc)
    en vanwege het veelvuldige en halve antibiotica-gebruik van veel mensen krijgen we nu de superbacterie, bovendien is het ook slecht voor jezelf..
    Annemerel moet dus zelf weten wat ze doet, maar omdat ze zo graag gezond en alles wil zijn, snap ik niet dat ze deze dingen blijft doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goed stuk, op dit moment ben ik zelf aan het opletten wat ik eet. ik at haast nooit fruit en probeer dat nu bijna elke dag te eten. net dan wel even de aarbeien met een klein beetje slagroom en ijs maar na zo'n mooie dag hoort een lekker ijsje en ik ben er van overtuigd dat ik beter met kleine stapjes kan beginnen dan gelijk alles laten

    en trainen voor uithoudingsvermogen ben ik ook aan het opbouwen ik fiets elke dag 12 km heen en terug van me werk en steeds het tempo iets omhoog

    ben benieuwd hoe het met jouw gaat lukken

    Ga zo door en je blog is super

    BeantwoordenVerwijderen