zondag 17 april 2011

FIT-NESS: Back on track (at least I hope so)

Photobucket

Het is / was een heerlijke zondag.. en waarom? Vers tomatensoepje van mama, thee drinken in de tuin met een petit fours (met mama, papa en roos), wat buikspieroefeningen in bikini op het gras en... ik heb ein-de-lijk weer echt hardgelopen.

3,5 week al geen tien kilometer meer gelopen, de afgelopen twee weken zelfs helemaal niks gedaan. M'n scheenbeen leek een beetje ontstoken door die halve marathon en iets te fanatiek door blijven rennen daarna. Zelfs gewoon wandelen deed op een gegeven moment zeer. De afgelopen dagen voelde ik het nog een klein beetje met traplopen en gister had ik zelfs tijdens het traplopen nergens meer last van, dus ik vond het tijd om weer een tien kilometer rondje te lopen.

Het is echt verschrikkelijk hoe snel je conditie kwijt raakt. Ik liep een kleine twee minuten minder snel dan 3,5 week geleden (en m'n hartslag ging drie keer zo hard!), maar goed.. ik was toch nog wel een klein beetje trots op mezelf. Toen ik nog een kilometer moest lopen kwam ik er achter dat ik mijn streeftijd van onder de 56 minuten niet zou gaan halen, toen ben ik dus gaan sprinten, een kilometer lang. Ik ben bang dat het toch te veel van het goede was, maar het belangrijkste is, ik zat 11 seconde onder de 56 minuten. Daarna zo veel mogelijk voorzorgsmaatregelen genomen. Uitlopen, voeten flexen, wisseldouche van 10 minuten (van zo'n tien graden tot veertig graden), en nu is het wachten tot vanavond acht uur, dan is als het goed is mijn ibuprofen uitgewerkt en dan zullen we wel merken of het gewerkt heeft.

Ach.. en dit is de laatste keer dat ik in een training ibuprofen gebruikt heb hoor! Ik besef heel goed dat dat verre van gezond is.

Goed en nu gaat de mascara er weer op, m'n zwarte skinny weer aan en op naar Elzenduin.

Liefs,

11 opmerkingen:

  1. Klinkt goed!

    Wat ik me afvraag, nu je al een aantal weken samenwoont, hoe bevalt het?
    Ik heb het idee dat je nog regelmatig bij je ouders bent, heel logisch als het zo dichtbij is natuurlijk, maar vandaar!

    En oh, ibuprofen met lopen is niet alleen verre van gezond, maar ook erg gevaarlijk, want zoals je al aangeeft, het onderdrukt het waarschuwingssignaal van je lichaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nog erg benieuwd naar het dieet dat je verder gaat proberen! Ik las er een paar blogs geleden over... maar ben nieuwsgierig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je nu wat het gekke is, die snelheden die jij loopt als training, die loop ik net aan als wedstrijd?.
    Wat klopt er nu niet?.
    Groet Rinus, heerlijk in Enschede gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat je de laatste tijd heel veel schrijft over eten en sporten. Lijkt wel een obsessie te worden! Hoe je blog een paar jaar geleden was vond ik persoonlijk leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Anoniem: dat vind ik ook! Sowieso is Annemerel erg veel bezig met hoe ze er uit ziet (ben ik wel slank genoeg?) maar de laatste tijd schrijft ze er ook continu over.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mag ze niet schrijven over wat ze wil :)?
    Interesses kunnen nu eenmaal wat verschuiven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tuurlijk. Maar ik mag ook gewoon mijn mening geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anders sla je gewoon de stukken over eten/sporten over.
    Doe ik ook. En interesses kunnen inderdaad verschuiven, maar t is een beetje lullig voor mensen die veel minder slank zijn als annemerel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat vind ik ook, als zij al niet tevreden is over haar lichaam wat zal ze dan van mij denken? Ik vind het een beetje aandachtvragerij....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je stukken over sporten en gezond eten juist heel leuk. Motiveert mij ook weer naar de yoga te gaan en gezonde lekkere recepten uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen