donderdag 17 maart 2011

MOVIE: Country Strong

Photobucket
Photobucket

Ik kan het niet helpen, ik heb de neiging te houden van films die door critici de grond in worden geboord. Natuurlijk vond ik The Kings Speech en Black Swan heel erg fijn, maar ik geniet net zo veel (maar misschien wel op een andere manier) van films met Disneysterretjes en eh.. andere films die het gewoon net niet zijn.

Zo ook van Country Strong. Een film over een troubled  countryzangeres (Gwyneth Paltrow) die rehab een maand te vroeg verlaat onder druk van haar man (Tim McGraw) om op tournee te gaan om haar imago te herstellen. Tijdens de tournee staan twee jonge country sensaties in haar voorprogramma (Garett Hedlund & Leighton Meester). Ik bedoel voor Gwyneth Paltrow en Leighton Meester zou ik deze film alleen al willen zien.

Vanaf half november wil ik deze film al zien, maar de film komt in Nederland pas op 26 mei(!) in de bioscoop en online was geen normale versie te vinden. Gisteravond ein-de-lijk een OK versie gevonden en heerlijk op de bank genoten van de film. 

Goed de film is dus iets minder leuk dan ik verwachtte.. Ik heb de laatste tien minuten aan één stuk door gehuild en die had ik niet aan zien komen. De liedjes waren fijn, Gwyneth en Leighton waren erg goed, Garett Hedlund is een schatje en Tim McGraw heeft eigenlijk ook wel iets. Het is niet de aller beste film ooit, maar ik heb genoten (ondanks de tranen) en ik wil hem snel nog een keer zien.

Ik ga verder niks over de film zeggen, want dat is niet leuk en als je toch benieuwd bent naar het plot weet je vast zelf je weg op google wel te vinden. Je moet deze film kijken als je houdt van Gwyneth Paltrow en Leighton Meester, als je country muziek kunt waarderen, als je tegen een beetje zoetsappigheid kunt en niet bang bent om een paar tranen te laten..

Liefs,

11 opmerkingen:

  1. I love Gwyneth! Vond haar in The Royal Tenenbaums van Wes Anderson echt briljant, haha. En in Glee is ze ook super tof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk ik heb zin in een ontzettende jankfilm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed :) Op welke site had je de film uiteindelijk gevonden of had je 'm gedownload?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh die wil ik wel zien, je t'aime Gwyneth et Leighton! En ik wil ook wel eens zien wie het gezicht achter het liedje van Taylor is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waa, ik dacht echt dat het Lindsey Lohan was op die foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mm, nu ben ik wel erg benieuwd naar die film! Sowieso al omdat ik Gwyneth super vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er goed uit die film, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wie is Leighton Meester dan? Nog nooit van gehoord. Dacht eerst dat t Lindsay Lohan was op de foto..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waar kan je hem dan downloaden?
    Via welk programma?

    BeantwoordenVerwijderen