zaterdag 19 maart 2011

LISTS: Why we should be happy

Photobucket

Eigenlijk he, als je het allemaal eventjes zo objectief mogelijk bekijkt, dan hebben wij best wel wat redenen om gelukkig te zijn..

1. Het is zaterdag en de zon schijnt en het weerbericht geeft nog tot eind volgende week heel veel zon aan.

2. Over twee dagen is het 21 maart, lente! Nog maar twee dagen en de winter is officieel voorbij. Nu weet ik dat er mensen zijn die gelukkig worden van kou en nattigheid, maar ik weet ook dat een meerderheid een stuk gelukkiger wordt van zon en vogeltjes die fluiten.

3. We wonen in Nederland, of Belgie, en we hoeven ons zelfs volgens wetenschappers geen zorgen te maken over tsunami's en er mag dan wel een heleboel onvrede zijn over de regering, ik denk dat we ons gelukkig moeten prijzen niet zo'n mafkees als Kadhafi aan de macht te hebben.

4. Het collegejaar zit er alweer bijna voor driekwart op. Nu weet ik dat niet iedereen studeert, ik zelf ook niet, maar eh.. betekent wel dat de zomervakantie ook steeds dichter bij komt. Kan natuurlijk ook zijn dat je geen wekenlang zomervakantie meer hebt, omdat je dus geen student meer bent, maar ik schat zo in dat acht op de tien van mijn lezers van de zomer op vakantie gaat, toch?

En nu nog eventjes wat redenen die specifiek voor mij gelden..


1. Mijn boekenkast is ingeruimd en mijn kledingkast gaat de goede kant op. Volgende week nog een bezoekje aan Ikea voor wat hangertjes en de rest kan worden ingeruimd.

2. Ik kan weer hardlopen. De blaren op mijn ene teen zijn verdwenen en die andere teen met de nagel die binnenkort geamputeerd gaat worden, daar loop ik gewoon doorheen!

3. Ik heb onverwacht een ochtendje vrij, om 16.00u word ik bij Elzenduin verwacht, maar eerder kan ik doen waar ik zin in heb! (hardlopen dus!)

4. Ik heb vanmorgen zo uitgebreid en lekker ontbeten dat ik denk dat ik nooit meer hoef te eten.. Een smoothie met banaan en grapefruit (geen topcombinatie, maar wel te doen!) twee waldkornbroodjes met scrambled eggs en een croissant en saucijzenbroodje vers van het bakkertje tegenover ons huisje. Ik zeg.. LEKKER!

En nu lieve mensen, ga ik de was ophangen, m'n hardloopspullen bij elkaar zoeken en naar het ouderlijk huis, lekker rondje hardlopen met m'n zusje en nog even genieten van het zonnetje in de tuin!

Liefs,

9 opmerkingen:

  1. Ik ga dan misschien niet op vakantie. Maar ik heb wel heeeeul lang zomervakantie :D
    Er zijn nog zo veel andere redenen waarom we allemaal gelukkig zouden moeten zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb lekker lang 3-4 maand zomervakantie dus dat wordt genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks, dit pept wel een beetje op haha ;) Inderdaad nog even hard bikkelen om deze periode af te sluiten maar precies, het is bijna zomer en ik kan ook bijna gaan verhuizen en klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet van deze heerlijke middag met alles wat je blij maakt..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HEERLIJK ALLEMAAL! ik ben ook zo blij :) ooh wat heb ik de zon gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wordt al helemaal vrolijk van jouw lijstje!

    En dit weer is echt geweldig! Weg met de winter, kom maar op met die lentezon!

    groetjes
    deed.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. genoeg redenen om blij te zijn ja :) En vooral het idee dat het bijna écht lente is en dat het zo'n mooi weer is geweest vandaag maakt me echt vrolijk. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk toch en goed dat de blaren weg zijn!.
    Je schreef"We wonen in Nederland, of Belgie, en we hoeven ons zelfs volgens wetenschappers geen zorgen te maken over tsunami's"
    Klopt, alleen wonen wij in een badkuip die continu droog gepompt moet worden...stel je eens voor dat die pompen(spuien) plots het niet meer doen zoals de pompen bij de kerncentrale in japan...Nederland zal dan wel heeeeeeel erg klein worden .
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We wonen in Nederland of België...
    Bedankt dat je ook aan je zuiderburen denkt... Als Vlaming vind ik het leuk om je blog te lezen...en ga je dus een beetje internationaal...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen