zaterdag 6 november 2010

PARIS: DAY 2

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Na het ontbijt bij Plaza Athenee hebben we eerst twee uur door Parijs geslenterd. Langs de Seine, door de Jardin des Tuileries, bij het Louvre, om vervolgens het winkelgebied rond de Rue Saint Honoré onveilig te maken. Heerlijk onbereikbare etalages bekeken, bij Colette gezwijmeld en bij de Chanelwinkel op de Rue Cambon naar binnen gegaan, de allereerste Chanelwinkel ooit. Ik twijfelde een beetje, liep eerst voorbij de deur, maar besefte toen, ik wil gewoon naar binnen en ik ben stom als ik het niet doe want ik ben er nu.

Toen ik binnen kwam direct op verkoper afgestapt, hallo ik ben op zoek naar oorbellen! (Huh? Echt? Sinds wanneer Annemerel...?) Meneer liep met mij mee door de afschuwelijk grote mooie Chanelwinkel naar de sieraden en toverde zo'n vijftig verschillende oorbellen tevoorschijn. De oorbellen die ik wilde zaten er tussen. Doutzen droeg ze op de September Cover van Glamour en sinds die cover ben ik een beetje verliefd. Ik heb ook nog naar Chanel Amsterdam gebeld om te vragen of ze ze hadden, maar 'die zitten niet in onze collectie Mevrouw!' Ik wilde ze dus al wel langer, maar mijn verlangens ernaar stonden de afgelopen tijd gewoon op een iets lager pitje.

Dat verlangen brandde natuurlijk direct weer op toen ik de oorbellen in het echt zag. Jeetje wat mooi! Ik dacht even na en besloot mezelf toen maar gewoon lekker te verwennen en de oorbellen te kopen. Waarschijnlijk was dit nog een van de goedkoopste dingen uit de hele winkel (de tas waar ik al jaren beide ogen op heb gericht is meer dan 10x zo duur, bijvoorbeeld..). Uiteindelijk liep ik de winkel uit met twee kleine Chaneltasjes, want mama wilde ze ook graag in een andere kleur, kunnen we lekker elkaars oorbellen jatten!

's Middags shopte we nog wat meer, bij ZARA, H&M & Hugo Boss op de Champs-Elysees (niet eens voor mij!) en bij Marc by Marc Jacobs, dit keer wel voor mij. Een paraplu, want het druppelde helaas en een shirt met daarop Paris! Als souvenier voor mezelf. Al met al ben ik nog wel redelijk trots op mezelf, ik ben niet compleet uit m'n dak gegaan, ik ben nog wel semi-verstandig geweest. Al zeg ik het zelf..

[To be continued]

Liefs,

11 opmerkingen:

  1. Zo mooi al die foto's van Parijs! Ik wil er zo graag heen. En die oorbellen zijn gewoon liefde, maar dat is Chanel zowiezo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie nu ook weer de plekjes waar ik 2 maanden geleden zelf liep, echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeeerlijk!!! Wat een genieten :) En hele mooie oorbellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie oorbellen! En wat zie je er op alle foto's mooi uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt mooie oorbellen! Ik wil ook nog n keer naar Parijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die oorbellen! Wat onwijs mooi zeg!
    Geen flauw idee hoe duur ze waren, maar volgens mij waren ze het geld waard, ze zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh die oorbellen zijn ook wel echt heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik durf niet eens door die straat te lopen (de twee keer dat ik er ben geweest:P) oorbellen zien er nice uit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe duur zijn die oorbellen, ze zien er geweldig uit! Je hebt echt een leuk programma gedaan in parijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Parijs is een wereldstad! Mooie foto's.
    Leuke weblog!

    BeantwoordenVerwijderen