zaterdag 6 november 2010

PARIS: Breakfast at the Plaza (Athenee)

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Zijn jullie ook zo verliefd op de laatste twee afleveringen van Sex and the City, Carrie in Parijs? Nou ik dus wel, ik kan ze de hele dag op repeat bekijken als ik daar de tijd voor heb. Goed, overnachten in het Plaza Athenee (waar Carrie sliep) was dus geen optie. De hele dag slenteren over de Avenue Montagne (waar het hotel zit en waar Carrie onder andere viel 'in Dior') zag mijn vriend niet zo zitten (en mijn angstige bankrekening overigens ook niet). Maar er was nog wel een andere optie.. Ontbijten bij Plaza Athenee.

En zo geschiedde. Ik maakte een reservering, kreeg de meest keurige bevestiging terug en liep dinsdagochtend bijna huppelend over de Avenue Montagne richting het hotel. Het hotel zit naast Harry Winston, misschien voor sommigen ook nog wel een bekend plaatje, daar speelde een scene van Gossipgirl zich begin van dit seizoen af. Ik kreeg in ieder geval helemaal de kriebels. (Positieve kriebels, mind you!)

Het Plaza is fabuleus. Van ontvangst tot het verlaten van de deur, als een prinsesje verzorgd. Het was heel stil, iedereen was ontzettend chic en netjes, zat ik daar met mijn camera ieder detailtje vast te leggen. (Je bent een blogger of...)

Het ontbijt zelf, niet te vergeten, was adembenemend. Letterlijk, echt. Het was zo veel en het smaakte zo goed, na anderhalf uur kon ik echt amper nog ademhalen, ik zat zo vol. Ik kan me niet herinneren dat ik in mijn 21 jaar ooit zoveel gegeten heb, ik heb tot half negen 's avonds NIKS meer gegeten. Maar het was ook zo lekker. De brioches, de pain au chocolats, de croissants, de yoghurt en muesli, het omelet.. Oh man, nu, vier dagen later denk ik.. Waarom heb ik niet NOG meer gegeten? Waarom heb ik niet om een Doggy Bag gevraagd, ik wil het weer proeven. Goed antwoord op vraag 1, ik kon echt niet meer eten, antwoord op vraag 2, hoewel ik heel genant met mijn camera bezig was, had ik nog net genoeg zelfrespect om geen Doggy Bag te vragen.

Ontbijten bij Plaza Athenee... Ik hoef dit echt niet dagelijks, maar eh? Iedere zondagochtend misschien?

[To be continued]

Liefs,

12 opmerkingen:

  1. Ik geloof best dat je véél hebt gegeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. *kwijl* jemig wat een heerlijkheden allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah krijg honger van jou zalige blogje.. Wat kan je daar heerlijk eten zeg =D. (Maar je zal er ook wel heel veel voor betalen denk ik?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben heel stiekem ook wel benieuwd hoeveel zo'n ontbijtje daar gekost heeft! Gewoon uit nieuwsgierigheid/interesse hoor, meer niet! ;) (Want ik ben een tikkeltje jaloers haha) Ziet er echt ZO heerlijk uit! Wij zijn er ook even langs gewandeld en ik waande me ook een beetje in SATC/Gossip Girl toen ik al die grote modehuizen bijeen zag. Aaaaah! Liefde! En het is nu eigenlijk tijd om te lunchen, maar dankzij jou heb ik nu zin in croissantjes en ontbijt haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er echt heerlijk uit! zou er honger van krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm, het ziet er verrukkelijk uit! Ben nou toch wel een beetje jaloers :$

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Annemerel!

    Ik ben een anonieme volger en laat meestal geen berichtje achter. Ik vroeg me alleen af van welk merk en type je foto toestel is. Je maakt echt super mooie foto's!

    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontbijten was niet echt goedkoop, maar wij kozen voor een vast arrangement en als je dan wat extra's bestelde (derde glas vruchtensap) werd daar niks voor gerekend. Het was per persoon 50 euro.. en begrijp niet verkeerd ik heb echt getwijfeld, maar vond het het uiteindelijk wel waard want die ervaring...

    Ik heb twee camera's gebruikt.. Een Nikon D50 met 50mm lens en een Sony Compact X1, dankjewel Joyce!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmm 50 euro dat vind ik eigenlijk voor zoiets nog meevallen hoor. Ik had op veel meer gerekend hihi, maar voor dat geld mag je je inderdaad wel tonnetje rond eten ja. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wat ziet het er daar mooi uit & het eten ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er allemaal onwijs mooi en lekker uit! Lijkt mij inderdaad een leuke ervaring zo chique ontbijten. Die kroonluchters vind ik zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen