vrijdag 5 november 2010

PARIS: DAY 1

Photobucket
PhotobucketPhotobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Parijs begon, hoe kon het ook anders, met eten. Bij Brasserie La Coupole op de Montparnasse. La Coupole is een echte Franse Brasserie, maar dan heel erg groot. Ik denk dat er wel 300 mensen tegelijk kunnen eten en volgens mij zitten ze iedere dag van twaalf tot twaalf gewoon vol, reken uit je winst. Ik at Blini's met Bawykov zalm en creme fraiche, vriend at eendenlever (wat ik overigens niet geproefd heb, omdat ik er niet over uit ben of ik dat wil eten.. Na alle ganzenlever verhalen uit Eating Animals ben ik toch wel een petit peu voorzichtiger geworden!). Als hoofdgerecht bestelden we allebei Steak Tartaar en toen had ik eindelijk mijn echte Franse Steak Tartaar waar ik al maanden van droom. (En geloof me, Steak Tartaar is dus nog lekkerder als je wakker bent!)

Na de brasserie stond de Eiffeltoren op ons programma, we gingen lopen, want het was lekker weer en we wilden de stad graag bovengronds verkennen. Was nog wel een lekkere wandeling, maar iedere stap waard. Zoals ik al zei, bij de eerste glimp van de Eiffeltoren was ik verliefd, kun je nagaan hoe ik me voelde toen ik stapje voor stapje dichter bij kwam. Dat ding heeft gewoon iets magisch. Punt.

Rond een uurtje of vijf haalden we onze koffers uit de auto en begonnen we aan de helse tocht die ik graag Annemerel en haar veel te grote hoeveelheid bagage op een van de weinige bergen van Parijs wil noemen. Mon Dieu, ik wist niet eens dat Parijs bergen bezat, of nou ja.. als ik er een beetje beter bij na had gedacht had ik het misschien wel kunnen weten. Goed, ons hotel zat in het negende, in de buurt van de Sacre Coeur. Ik zette m'n reistas op mijn koffer, klemde mijn veel te zware tas met handbagage tussen mijn oksel en liep op hoop van zegen. Natuurlijk kantelde mijn koffer bij ieder bups in de weg en natuurlijk gleed mijn tas meerdere malen van mijn schouder af.

Goed we zijn hier niet om te klagen, na een klein half uur vonden we het hotel en 'all was forgotten'. De kamer was fijn, de badkamer had een fijn bad, bed lag ook wel goed.. en toen gebeurde het. We vielen in slaap, om zes uur 's avonds toen we gewoon eventjes op bed zaten om slechts te testen, vielen onze ogen dicht. Rond een uurtje of tien werd ik wakker met honger, tijd om de buurt te verkennen dus. Bij de boulangerie hadden ze heerlijke aardbeientaart en croissants en pain au chocolats.. drie keer raden wat ik gegeten heb :)

[To be continued]

Liefs,

12 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat eten er heerlijk uit! En wat ziet Parijs er mooi herfstig uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Parijs is mooi in de herfst!
    En de Eiffeltoren <3!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat klinkt jou verhaal toch leuk, ik wil weer terug... ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed allemaal!

    Leuke fotos trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt super leuk! Et le tour de Eiffel, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha volgens mij probeerden Paula en Benthe je ook subtiel duidelijk te maken dat het Eiffel met twee f'en is :P

    enjoy paris girl!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Roosbief, haha 1. ik ben blond 2. ik ben half-dyslectisch 3. ik heb toch iets minder hersencellen?

    Anyways.. stom!! (dankje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien een domme vraag, maar is die steak tartaar nou... rauw? Heb horrorverhalen gehoord van vrienden die zoiets eens per ongeluk bestelden in een restaurant in Parijs en dat ze toen aan rauw vlees zaten. Of is dat juist de bedoeling? En juist heel erg lekker? Jij bent de culinair expert! Tell me! Haha.

    (am really enjoying your paris stories btw <3)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Ash, dat is inderdaad rauw maar ik vind dat echt heel lekker. Kijk het klinkt misschien een beetje smerig, maar daar moet je je gewoon over heen zitten. Zelfs m'n zusje die normaal alleen maar kipnuggets eet vond het niet vies.

    Steak Tartaar is eigenlijk gewoon fijn gesneden biefstuk met mosterd, mayonaise, kappertjes/augurk, peper, zout, tabasco..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Brr, als vegetarier moet ik niet aan die steak denken, maar verder ziet het er allemaal erg nice uit. You'll be back in Paris soon enough, believe me! (Hoe ging het met je Frans?)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De Eiffeltoren heeft inderdaad gewoon iets :) Mooie foto's heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen