zondag 19 september 2010

The (ugly) Truth About Food

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Als ik weer eens in een van mijn sportieve periodes beland, denk ik niet alleen aan hardlopen, maar ook aan gezond eten. Geen dieeten meer voor mij, want in al die jaren dat ik dacht eventjes snel een paar kilo af te vallen is dat nog nooit een succes geweest. Sure, streefgewichten zijn gehaald, maar daarna? Nee, ik houd het liever op gezond eten. 

Een paar maanden geleden vond ik dit boek in de brievenbus, verrassingscadeautje van mijn vriendje. Geen stille hint, maar gewoon omdat hij wist dat ik het leuk zou vinden en stiekem ook omdat hij het zelf wel graag wilde lezen.

Goed, om een lang verhaal kort te maken, dit boek is dus geweldig. Ze zeggen niet 'dit moet je eten, dit mag absoluut niet' nee, ze bespreken alles aan de hand van voorbeelden en proberen je uit te leggen wat het effect van eten op het lichaam is. Het verschil tussen verzadigde en onverzadigde en waarom je beter onverzadigd vet kunt eten dan verzadigd (onverzadigde vetten verlagen de cholesterol, verzadigde verhogen het juist), waarom eten we meer dan dat we nodig hebben (we hebben geleerd ons bordje leeg te eten), waarom je eiwitten moet eten om af te vallen (langer verzadigd gevoel)

Dit boek is echt zo'n boek dat je op een druilerige zondagmiddag leest zoals vandaag, vergezeld met een kopje thee en een bakje vers fruit natuurlijk, want in een zak chips heb je tijdens het lezen van dit boek echt geen trek, helaas een paar uur erna wel weer gewoon hoor!


Liefs,

15 opmerkingen:

  1. Fijn boek he? Het is ook een mooi vormgegeven boek, dat verhoogt het leesplezier. En ze zeggen eindelijk eens wat zinnigs, gericht op gezondheid ipv 'uiterlijk'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit boek zou ik ook wel graag willen lezen :) (lol ik schreef in plaats van lezen eerst eten?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hée wat cool, die wil ik ook wel hebben :) Ook voor mijn studio etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed! Ik geloof zelf ook heel erg in gezond eten. Iedereen heeft een ideaal gewicht/vorm voor zichzelf (genetisch bepaald) en zolang je gezond eet en alles in balans hebt, dan voel je je ook het best (en ben je op je mooist!). Althans, dat denk ik dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt me echt een interessant boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Behalve dat het me een heel interessant boek lijkt, ziet het er ook nog eens mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh die wil ik ook en ik denk dat mijn vriendje hem ook wel wilt. Zit er aan te denken of ik het hem cadeau zal doen of dat ik het toch voor mezelf zou kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geloof trouwens echt in het zinnetje: je bent wat je eet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha wat ee tof boek zeg, krijg spontaan honger!

    Trouwens ik had nog een vraagje, want jij hebt een macbook he? Ik heb er een klein probleempje mee namelijk dus roep nu alle macbook gebruikers op mij met tips of suggesties te helpen. Het staat op mijn blog, dus mocht je me kunnen helpen. GRAAG :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij kan jij helemaal niet op mijn blog komen volgens mij. Ik wil je graag een uitnodiging sturen hoor, moet ik wel je mailadres hebben :)
    Kan je wel mailen naar laupower91@hotmail.com dan stuur ik je een uitnodiging.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb het boek net gekocht, dankzij jou tip! Ik kon de Engelse versie alleen niet vinden, dus met het met de Nederlandse versie doen. Maar vind het nu al superinteressant

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat lijkt me een heel interessant boek! Lief cadeautje van je vriend zeg.
    Je blog is trouwens leuk zeg! Ik ben nieuw in de 'blogwereld' maar ik ga je zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen