zaterdag 18 september 2010

Back on track

Photobucket


Met min vijf en spekgladde wegen liep ik in enkel een dunne legging en een truitje door de duinen te rennen alsof mijn leven er vanaf hing afgelopen winter. Toen werd het zomer, ging de zon schijnen en verloor ik mijn hardloopschoenen uit het oog. Zo gaat het ieder jaar. Ik zou kunnen zeggen 'wat vreemd' maar ergens weet ik heus wel waarom ik 's winters wel mijn weg naar mijn hardloopschoenen weet te vinden en 's zomers die dingen altijd spoorloos zijn. In de zomer heb ik het gewoon een tikkeltje drukker en van drie dagen verval komt een week verval, van een week verval komt een maand verval, wat vervolgens uitloopt in een complete zomer van sportieve afwezigheid.

Vandaag, 18 september, drie dagen voordat de herfst officieel zijn intrede zal doen, verzamelde ik eindelijk genoeg moed om mijn hardloopschoenen op te zoeken. Ik had even daarvoor een programmaatje van Nike gedownload dat bijhoudt hoe lang, hoe hard en waar ik loop (met GPS, geen sensor meer nodig dus!) en dat moest ik natuurlijk even uitproberen. Ik liep een klein half uur, vijf kilometer precies. We zijn nog lang niet op het niveau van een paar maanden geleden, maar het begin is er en met deze super leuke nieuwe gadget ben ik weer extra gemotiveerd.

Mijn doel? De eerst komende tijd mijn vijf kilometer perfectioneren en als mijn spieren dan weer back in track zijn weer over gaan op tien kilometers, wat halloooo volgend jaar wil ik toch echt een keer een halve marathon gaan lopen!


Liefs,

12 opmerkingen:

  1. Hoi Annemerel,

    In mei is er in Nijmegen weer de Marikenloop. Een hardloopwedstrijd voor alleen maar vrouwen. Echt super!! Lijkt me ook iets voor jou als ik je blog zo lees. Misschien kun je jezelf zo een doel geven ;)

    Groetjes,

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes!
    Waar heb je trouwens van programma gedownload?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo door die app krijg ik BIJNA zelf zin om te gaan lopen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het. Ik ben afgelopen zomer begonnen met hardlopen (en ik ben nog heel erg slecht) maar nu begin ik toch weer behoefte te krijgen aan beweging. Maar als je het een paar weken niet doet is het steeds lastiger om het weer op te pakken..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow knap hoor, hardlopen moet ik ook echt eens meebeginnen lijkt me zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een fijn programmaatje! Weet zeker dat je die halve marathon uit gaat lopen volgend jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goed van je dat je weer gaat sporten, ik ben er nu ook weer mee begonnen. En die app ziet er super uit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik vind het zo moeilijk om hardlopen vol te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toe maar weer, echt netjes hoor. Hoeveel loop jij normaal als je in vorm bent? xx.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd als je over hardlopen schrijft krijg ik ook zin om te rennen! Helaas is mijn condititie deze zomer ook vreselijk gezakt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel succes! Ik moet eigenlijk ook dringend weer beginnen met sporten... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed bezig jij! :D Ik ben ook ooit begonnen met hardlopen, maar kan het niet zo goed helaas... :(
    Good luck met perfectioneren!

    BeantwoordenVerwijderen