dinsdag 7 juni 2011

TUNE TUESDAY: The Power Of Madonna


Madonna, je kunt veel negatiefs over haar zeggen, en een perfect rolmodel is ze niet. Maar ik bewonder haar. Even serieus, als er iemand van de niet jammeren maar doorgaan mentaliteit is dan is het Madonna wel. She's like the American Dream van meisje met niets anders dan een droom, ineens een superster. Ze heeft geen stem die de wereld verandert, er zijn mensen die veel beter kunnen dansen dan zij, maar zij heeft maar één missie en er is dus niets waarin ze zich daarin laat tegenhouden. En ja dat noem ik bewonderingswaardig.

Die discipline, daar ben ik jaloers op. Okee, ik ben niet slecht bedeeld als het om discipline gaat, maar mijn aandachtsspanne is toch beduidend minder lang. Als me iets wel leuk lijkt en het lukt niet snel genoeg wil het nog wel eens dat ik me laat afleiden en het hele doel vergeet. Maar er is natuurlijk altijd die ene ultieme droom, zo'n belangrijke fashion/lifestyle journaliste zijn dat ik ergens op de eerste drie rijen bij een modeshow van Chanel zit en daar laat ik me iets minder makkelijk van afleiden.. Maar om nu te zeggen dat ik zo verschrikkelijk gefocust ben als Madonna.. Not so much. Helaas.

Ach.. Ik heb geen spijt van de keuzes die ik in mijn leven maak. Maar als ik een dosis inspiratie nodig heb, dan luister ik naar Madonna en dan zit ik weer vol ambitie. Vooral 'Jump' geeft me net even die trigger om het gewoon te doen, in plaats van in bed te liggen met een hele hoop dromen.

Liefs,

2 opmerkingen:

  1. Ik vind Madonna persoonlijk weinig aan, maar ik kan mij voorstellen dat beginnende artiesten of gewoon de "normale mens" haar als voorbeeld zien. Zoals jij zegt, "she's the American dream". Maar haar waarderen om haar muziek, uhm nou nee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel! Madonna maakt geen muziek die ik erg mooi vind, maar ze heeft zeker een paar goede mee zing nummers! Ray of light blijft een classic!

    BeantwoordenVerwijderen