woensdag 15 juni 2011

HOLIDAY: Zakynthos 080611

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Woensdag, deden we op verzoek van mij, iets spannends. We vonden dat we toch ook wel iets moesten zien van het eiland behalve het zwembad en omdat ik taxi's maar stom en duur vind en je op de bus op Zakynthos blijkbaar niet hoefde te rekenen, dacht ik.. Waarom huren we geen fiets? Het was zo'n prachtig en vooral sportief idee, het bleek uiteindelijk geen masterplan, hoewel we er 's avonds toch ook wel weer heel erg om konden lachen..

Kijk het is dus op Zakynthos wat heuvelachtig en Ashley had in eerste instantie haar fiets nog niet zo door. De eerste vijf minuten prevelde ze nog hoe fantastisch het wel niet was en dat het zo'n goed idee was van mij. Toen kwam de eerste berg en kreeg ze haar versnelling niet naar beneden. Vijf minuten later lag ze bovenaan de berg buitenadem en leek het alsof ze bijna buitenbewustzijn zou gaan raken. Oeps.

Maar dankzij heel erg veel bordjes Zakynthos stad kwamen we toch al na een uur in de hoofdstad van het eiland aan.. Thank God voor het dichte wolkendek wat continu boven ons hing, in de brandende zon hadden we het waarschijnlijk niet gered. 

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
De stad was druk, maar mooi! Wat een kleuren! Ik kon op iedere straathoek wel een foto maken. Dat deed ik dan ook. En Ashley ook. 

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Na twee uurtjes slenteren vonden we het genoeg geweest en streken we neer op een verlaten strandje. Ashley was zo enthousiast dat ze een spontane duik in het water nam. Ik vond het een mooi moment om lekker te blijven zitten waar ik zat, met m'n camera in m'n hand natuurlijk. 

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Lunchen deden we met heel veel broodjes met roomboter en een tonijnsalade die zelfs IK niet op kon. Nou en dat zegt dus echt wel wat. Lekker was 'ie gelukkig ook. Na de lunch slenterden we nog wat verder, zaten we op bankjes om naar bootjes te kijken, of zaten we in de schaduw om een goed boek te lezen (Ashley) of om hysterisch veel foto's te maken en ijsjes te halen (Annemerel)

Photobucket
Photobucket
Er kwam toch helaas ook een moment dat we weer terug moesten. Zoals je al aan Ashley's hoofd kunt zien, daar hadden we niet heel erg veel zin in. Ik gaf Ashley nog even een appel, nam zelf nog een banaan en vond het toen echt tijd om te gaan.

Ik voorop als de wegwijs Piet. Goed, daar gaat het natuurlijk al fout. Zoals mijn zusje al zei bij het horen van het verhaal 'Annemerel jij kunt zelfs hopeloos in Amsterdam verdwalen en dat ik dan uiteindelijk de weg moet vinden'. Juist. 

Ik denk dat we ergens een afslag gemist hebben, want op een gegeven moment zaten we in de bergen en dat was niet de bedoeling. En zagen we op de heenweg overal bordjes met 'Zakynthos stad' dat kleine gehucht waar wij vandaan kwamen was natuurlijk op geen enkel bordje te bekennen. Uiteindelijk zijn we na 2,5(!) uur dan toch uiteindelijk thuis gekomen. 1,5 uur langer dan op de heenweg. Tsja, wat zullen we daar nu eens op zeggen?

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Na die fietstocht hadden we dus ook wel wat verdiend, althans dat vonden wij. En wat dan? Nou een Mojito aan het zwembad. Veel te sterk voor ons natuurlijk, dus hadden we drie zakjes extra suiker nodig. In het vervolg bestellen we 'baby mojito's with extra sugar & less rum'

Photobucket
En toen was het weer tijd voor heel veel CARBS in de vorm van Pasta! Hmmmmm..... I could get used to this :-)

Liefs,

18 opmerkingen:

  1. Oooh hahaha die foto waarop Ash sip krijg is echt hilarisch. En lijkt me best wel zwaar hoor, daa fietsen, zeker als je verdwaalt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eline, ik heb een foto waarop ik nog sipper kijk! Een momentje:

    http://i56.tinypic.com/e7eyx0.jpg

    (Ann, waarom heb je deze niet geplaatst eigenlijk??? Mijn siplip in volle glorie!)

    Oja en uiteindelijk vond ik het ook wel een beetje hilarisch toen we in de bergen belandden, haha. Maar van tevoren keek ik er wel een beetje tegenop vanwege de helse heenreis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat heerlijk! Die tweede en derde foto geven me echt een vakantiegevoel to the maxxxx, dus bij deze heb ik besloten dat ik misschien ook maar weer naar een superwarm en zonnig vakantieoord moet deze zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er echt zooooo fijn uit! (op het fietsgedeelte na dan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind jullie vakantieverhalen zo leuk! Krijg door dit ook weer helemaal zin om te bloggen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig verslag met prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal en ook erg mooie foto's!X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha konden jullie de terugweg niet vinden adhv alle fotos die gemaakt waren op de heenweg :P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hou dit soort blogs erin, een fotodagboek en helemaal vanaf het mooie Griekenland bezorgt mij een hele hoop plezier, inspiratie en energie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sportievelingen... wat een fijn verslagje weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik moet zeggen dat ik het wel een superleuk idee van je vind!! Echt dus duizend keer leuker dan op een bananenboot of zo'n (in mijn ogen) banale toeristenattractie. Goed, het duurde misschien lang, maar jullie hadden wel avontuur en lol, toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fietsen in Griekenland.. ja dat heb ik ook gedaan...
    Brandende zon: check
    Berg opfietsen: check
    Helemala kapot daarna: check

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige vakantiefoto's! Ik heb meteen zin om ook te vertrekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, ik geniet echt van je verhaal. Klinkt als een toffe vakantie! Mooie foto';s ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mmm Ik wil ook op vakantie :) Ziet er goed uit, mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen