vrijdag 20 mei 2011

FIT-NESS: Skating

Wat te doen als je heel even geen zin meer hebt om iedere ochtend hetzelfde rondje hard te lopen, je absoluut geen rust kan vinden voor Yoga, je over 2,5 week in bikini moet en je jezelf liever niet uithongert. Dan ga je skeeleren :)

Skeeleren is één van m'n eerste sportieve liefdes, ik herinner me nog heel goed dat toen ik net begon met bloggen (bijna acht jaar geleden) ik een heuse skeelerfase had. Het was zomervakantie, het was nog zo'n vakantie zonder bijbaantje en ik was dus iedere dag, hele dagen aan het skeeleren. En mooi dat m'n kont er van werd! Kan natuurlijk wel iets te maken hebben met het feit dat ik het figuur van een veertienjarige had, maar toch.. het idee is prachtig. Ik ga twee weekjes skeeleren, en op Zakynthos loop ik met een prachtig kontje.

Ik hou van sporten die je ieder moment van de dag kan doen, die relatief weinig geld kosten, ik hou van cardio in de buitenlucht. Niets fijner, echt waar! Ik heb m'n oude iPod shuffle van stal gehaald, een paar reanimatie technieken toegepast en dat ding was binnen een uur weer mijn grootste vriend. Legging aan m'n benen, soepel vallend shirtje erop, zonnebril op m'n neus en natuurlijk m'n polsbeschermers, want zonder voel ik me plots toch wel heel erg breekbaar.

De eerste meters over de klinkerweggetjes leek het even alsof ik het weer helemaal opnieuw moest leren, maar eenmaal op het asfalt, tussen de kassen door voelde het net alsof ik nooit anders had gedaan.

Dus lieve lezers, zin om te sporten maar geen zin om echt hardcore te zweten, in desperate need for something that firms up your ass.. ga skeeleren, ik meen het serieus. Ik voel het nu al. Au!

Liefs,

13 opmerkingen:

  1. Toevallig heb ik vorige week het stof van mijn skates geblazen om weer eens een rondje te gaan maken; het is echt lang geleden! Vroeger deed ik het inderdaad elke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denk dat het wel heel erg uitmaakt waar je woont. Ik verblijf nu tijdelijk in het heuvellandschap en daar is skaten geen plezier, zeker niet als je niet weet hoe je moet remmen. Midden in de stad wonen is ook niet bevorderlijk.

    Maar ik vind skaten wel fantastisch. Misschien moet ik maar weer eens nieuwe skates kopen, een cursusje remmen nemen om vervolgens een mooie afwisseling te hebben voor hardlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet eerst langs een weg waar je niet kan skeeleren dus helaas voor mij alleen maar hardlopen deze zomer. Ik ga trouwens niet op vakantie dus echt strak hoef ik niet te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al heeel lang een paar skates onder mijn oude bed in mijn ouderlijk huis staan.. en ik wil ze echt snel eens echt in gebruik nemen. Zeker als dat mooie billen betekend! Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Skeeleren is inderdaad erg leuk, zeker als het lekker weer is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmz, misschien moet ik ook maar weer eens beginnen! Hardlopen is echt killing voor m'n knieën en rug, helaas :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh wat hield ik vroeger van skeeleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed idee!! Ik zoek nu alleen nog even die lade met lots of energie én tijd!
    Maar je hebt me wel op een idee gebracht, thnx!

    Groetjes, Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Absolute hekel aan hardlopen ben ik ook een fan van skeeleren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat grappig, volgens mij volgde ik jou toen ook al, want ik weet nog dat je het heel vaak over skeeleren had! Echt lang geleden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wou dat ik hier fatsoenlijk kon skeeleren maar helaas zijn elke zijstraatjes hier met verschllende stenen geplaatst en dan heb ik het nog niet over verschillende hoogte die ze geplaatst hebben haha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig. Ik heb net dit weekend nieuwe gekocht om me deze zomer (en daarna gewoon in de winter) weer een beetje in shape te krijgen. Plus dat ik gewoon vaker moet bewegen en dit de beste manier is. Paar keer per week de dingen onder na het werk. Heerlijk! Can't wait D:

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Skeeleren is echt onwijs leuk, ik zou het graag hier ook willen gaan doen. Helaas ga ik altijd met mijn enkels naar binnen staan op schaatsen en skeelers (x benen idee) en dus hou ik het nooit zo lang vol :(

    BeantwoordenVerwijderen