dinsdag 3 mei 2011

21Days: TWELVE

Als ik dit schrijf zit dag twaalf er bijna op. Over een paar uur stap ik in de auto bij m'n ouders en m'n zusje en rijden we naar Berlijn. Ik ben er nog steeds niet uit in welke mate ik me aan mijn detoxrichtlijnen ga vast houden. Kijk ik wil wel, ik 'faal' niet graag en ik voel me ook beter. Maar ik weet ook, als ik met m'n ouders 'op vakantie' ben dan zal het heel erg moeilijk gaan worden. En ik wil het mijn ouders ook liever niet al te moeilijk maken. Dus ik denk dat ik gewoon ga doen waar ik me op dat moment goed bij voel. Go with the flow..

Goed nu over dag twaalf, ook een beetje anders dan de andere dagen, want de eerste dag dat ik een 'maaltijd' niet zelf bereidt heb (op de rijstnoodles van Remco na natuurlijk, maar dat telt niet want toen heb ik er met m'n neus boven op gestaan.

Ik ging met mama en Roos naar Amsterdam en die gingen naar Starbucks. Nu kan ik me bij Starbucks eigenlijk nooit inhouden en ook dit keer lukte het me niet zonder Starbucksbeker het filiaal te verlaten. Dus. De 'blend' van de dag zag er nog wel enigszins in mijn detox passend (let wel, enigszins) uit. Een milkshake van aardbeien en soja. Goed, ik weet dat het niet fantastisch is, maar het is vast beter dan de Caramel Frappuccino met extra slagroom!

Lunchen deden we bij de Bijenkorf en daar heb ik me voor mijn gevoel wel goed aan de richtlijnen gehouden. Ik nam mijn favoriet, de zelf samengestelde salade. Zo lekker met groene asperges, paddestoelen, rode biet, zongedroogde tomaatjes en... what not?! 

Wat ik gegeten heb:
7.45u Citroenwater
8.15u Sinaasappel, banaan en aalbessen smoothie
11.30u Soja & Aardbeien milkshake Starbucks
13.00u Mixed Salad
15.00u Banaan
16.30u Notenmelange (heel veel!)
19.00u Pad Thai Noodles

Photobucket
Banaan, Sinaasappel & Aalbessen Smoothie
Benodigdheden:
100ml Amandelmelk
50gr Aalbessen
1 Banaan
1 Sinaasappel

Blenden maar :)

Photobucket
Mixed Vegetable Salad Bijenkorf

Liefs,

15 opmerkingen:

  1. "bereidt heb"?

    Dit kan echt niet Annemerel! Je bent nota bene afgestudeerd in Taal!

    Veel plezier in Berlijn en geniet gewoon van allerlei gezonde dingen.

    Suusje Q.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Just go with the flow is the right way to put it. You'll do wonderfully, enjoy and take good care of your health and beautiful self. XO gorgeous, have a blast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Suusje Q. Iedere journalist maakt wel een zo'n fout. Geloof mij. Tijdschriften en kranten hebben niet voor niets een heel team van eindredacteuren. Vandaar dat je op blogs/websites, ook al zijn ze door journalisten gemaakt, ook vaak fouten ziet. Je bent niet alleen met taal bezig maar ook met opbouw/toon etc.

    Leuk stukje, ik zou voor de half/half methode kiezen op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmm die salade ziet er wel heel jummie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De salade ziet er heerlijk uit! Succes op vakantie met je detox, ben benieuws naar de 'oplossing'!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik blijf me verbazen over het gebrek aan kennis waarmee je je dieet hebt gestart. In de dressings bij de bijenkorf zitten gluten, net als in veel proucten met soja(saus).

    Ik vind het een belediging voor eenieder ie noodgedwongen glutenvrij moet eten dat je te belazerd bent om tijdens een weekendje Berlijn wat moeite te doen om je dieet vol te houden. En wat betreft het raw&vegan gedeelte ervan: jouw keuze om met dit dieet te starten, net zoals het nu ook aan jou is om ermee door te gaan.

    En @ the nice anna wintour: iedereen maakt weleens een taal- of spelfout, maar het niveau van deze fout is onacceptabel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Anoniem; jouw taalgebruik laat anders ook te wensen over, lees je bericht nog maar eens eventjes na :)

    Heel veel plezier in Berlijn, Annemerel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ De reactie hierboven:
    Dit vind ik enorm kort door de bocht aangezien ze (volgens mij) last minute heeft besloten om mee te gaan terwijl het dieet al gestart was, en inderdaad als experiment.

    Ik zou zo'n vakantie echt niet laten schieten en mijn ouders ermee in de weg zitten als ik het niet nodig heb om op deze manier te eten. Dan had ze beter niet mee kunnen gaan, maar dat heeft ze besloten en ik ben van mening dat je dan ook volop van je vakantie moet kunnen genieten.

    Ik vind het alsnog erg knap hoe ze er mee om gaat, want ze wíl wel doorgaan met het dieet maar misschien is het wel niet mogelijk. Moet alles mee op vakantie, inclusief de blender en speciaal keukengerei.

    Als ze wil kan ze natuurlijk altijd glutenvrij brood nemen, verse shakejes blijven drinken. Maar als ze uit eten gaat vind ik dat ze daar best van mag genieten.

    Zie het ook als vakanantie. Je kunt na Berlijn toch gewoon weer door met dag 13?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, een belediging voor iemand die geen gluten mag? Dus als ik als test in een rolstoel ga zitten en ik kies ervoor eerder dan gepland weer te lopen, is dat een belediging voor de mensen in een rolstoel? Het is heel jammer dat mensen last hebben van bepaalde dingen, maar dat iemand ervoor kiest niet vol te houden met dezelfde dingen houdt niet een belediging in, misschien juist genieten van het feit dat zij wel die dingen kan. Het is maar een experiment, goeiedag. Wat een stomme opmerking zeg. Ze is aan niemand verplicht die moeite te doen.

    Ik zou kijken of je het volhoudt, aangezien er idd niet voor niets 21 aaneenvolgende dagen ervoor staan, maar niet met teveel moeite. Het moet voor iedereen leuk zijn, voor jezelf maar ook voor je ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gutegut, je zou maar niet mogen genieten van eten in Duitsland, wat een ramp in je leven.. Jammer dat mensen zo kort en streng naar het leven kijken, dieet doe je zelf en daarbij is het voor jou niet van levensbelang om je er ook dan aan te behouden voor een paar daagjes. Ik vind het super knap dat je het tot nu volhoudt en kijk met respect en plezier elke keer uit naar jou heerlijke recepten waarvan ik er een paar ook deze week ga maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel plezier in Berlijn en gewoon genieten, het komt zeker goed! En je niks aantrekken van zeurpieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel plezier in Berlijn! Goed dat je de cleanse wat minder strak aanhoudt, genieten is ook belangrijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke posts over je detox steeds! Gebruik soms recepten voor tussendoortjes of een maaltijd, maar ben niet echt aan het detoxen.

    Wel grappig dat hier de mensen die 'Anoniem' zijn steeds hun smoelwerk op de grootste stand opentrekken. Alsof er een big whopper in moet ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha @manon, wat is dat nou voor rare opmerking. Dit is de enige manier waarop ik kan commenten, heb al die profielen en dingen niet.

    @iedereen die op mijn berichtje reageerde: het kwam misschien botter over dan bedoeld. De essentie is dat ik het zonde vind dat Annemerel vaak vol overtuiging aan iets begint, maar het vervolgens net niet volhoudt als er een tegenslag komt. En ik zut zo in elkaar dat ik datgene waaraan ik begin ook afmaak, vandaar mijn opmerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat je je aangesproken voelt zegt volgens mij genoeg :)

    BeantwoordenVerwijderen