zondag 8 mei 2011

21Days: SIXTEEN & SEVENTEEN

Terug naar m'n strenge dieet ging makkelijker dan ik eigenlijk verwacht had. Ik dacht die laatste zes dagen, hoe ga ik die in godsnaam volhouden? Maar het ging eigenlijk heel erg natuurlijk. Ik eet de afgelopen dagen zelfs 'rauwer' dan dat ik voor Berlijn deed.. enige puntje van kritiek op mezelf? Ik eet iedere dag precies hetzelfde! Maar de tijd en de energie ontbreekt om wat nieuws te bedenken en als ik eventjes eerlijk ben, ik vind het heerlijk wat ik nu eet en ik zie eigenlijk niet in waarom ik persé iets anders zou moeten eten op dit moment.

Hoe m'n eetlijstjes er dan nu uit zien?
9.00u Water met citroen
9.30u Smoothie met spinazie, aardbei, amandelmelk & basilicum
12.30u Soja yoghurt met boekweit granola, aardbeien, frambozen en agave
15.00u Glutenvrije crackers uit Duitsland
17.00u Ernstig grote salade met o.a. peultjes, taugé, champignons, hennepzaad, tomaat, spinazie en rode ui.
20.00u Amandelen, hazelnoten en pecannoten (lottts of them!)
22.00u Banaan / Verse Jus d'orange
24.00u Appel

En wat die detox nu eigenlijk met mijn lichaam doet?
Ik heb vrijwel geen last meer van hoofdpijn en als ik hoofdpijn voel opkomen dan weet ik waardoor het komt, stress. Wat ik nu doe als ik dat voel? Glaasje citroenwater en een paar rek en strek oefeningen voor m'n nek en schouders, waar de hoofdpijn vandaan komt (spanning/stress)

Aan m'n huid zie ik eigenlijk weinig verschil dat is best jammer. Jullie zien het waarschijnlijk niet en dat komt doordat ik heel goed weet hoe ik m'n huid zo voordeligst mogelijk op een foto krijg. Ik heb vooral last van kleine bultjes die soms zelfs ook jeuken. Geen echte acné dus, meer irritatie. Heel erg gek.

Dat zal vast wel iets te maken heb met het feit dat ik zo min mogelijk allergie pilletjes slik en als ik heel eerlijk ben, ben ik voor veel dingen die ik nu eet licht allergisch. Als ik noten eet krijg ik kriebel in m'n mond en keel, en als ik een appel eet of een tomaat heb ik precies hetzelfde! Zo jammer. Is het dan wel slim om die producten gewoon te blijven eten vraag je je af? Ja diezelfde vraag stel ik mezelf ook..

Hoe het met m'n energie gaat? Op het moment dat ik dit schrijf ben ik echt alles behalve levend. Ik kan zelfs geen energie vinden om een rondje hard te lopen. Maar dat heeft niks te maken met m'n eetpatroon, meer met het feit dat ik de afgelopen dagen heel erg hard gewerkt heb en in twee nachten misschien net tien uur slaap heb gehaald. En dat terwijl ik eigenlijk gewoon acht uur nodig heb!

Hoe het met m'n buik gaat? Prima! Ik heb nergens meer last van, hoewel ik in Berlijn op de laatste dag wel weer last had van een klein opgezwollen buikje.. het probleem is dus lactose of gluten, want die 'verbode voedingsmiddelen' heb ik in kleine hoeveelheden wel gegeten. Nu nog uitvinden wat het is! Ik neig toch meer naar lactose, omdat ik als kind ook altijd een koemelkallergie gehad heb!

Conclusie? Ik voel me beter, maar het is geen absoluut geschenk uit de hemel deze cleanse. En ja dat zal vast ook wel komen doordat ik niet alles gedaan heb wat ze voorschrijven. Zo moet ik iedere dag mediteren (maar ik vind dat dat ook tijdens het hardlopen kan), je moet jezelf droog borstelen om je dode cellen te verwijderen (dagelijks!), je moet een paar klysma's doen.. Goed, dat is iets voor de toekomst.. Iemand trouwens wel eens een klysma gehad? Ik vind het zo'n ranzig idee terwijl het volgens mij eigenlijk vrij weinig voorstelt.. Ik wil ervaringen!

Liefs,

9 opmerkingen:

  1. Ik vind een klysma dan wel een beetje ver gaan, eerlijk gezegd.

    Cleanse is denk ik niets voor mij, ik eet het liefst de hele dag door, maar ik kom niet aan. Ik was wel aan het schommelen met m'n gewicht, maar sinds ik gezonder ben gaan eten doordat ik ook heftige buikpijnen had, voel ik me wel beter en zit ik ook lekkerder in m'n vel.

    Eten heeft echt wel invloed op je en daardoor denk ik dat je het best kan eten wat je lekker vindt en dat wat minder goed voor je is in kleinere hoeveelheden.

    Ik vind het wel heel netjes dat je het gewoon doorzet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou even langs de huisarts gaan en je laten testen op allergieën, coeliakie en lactose-intolerantie, dan weet je het tenminste zeker en kun je er iets aan blijven doen, zodat je veel minder vaak buikpijn hebt :)
    Wel fijn dat je je beter voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je je nu beter voelt! Ik wil het ook wel eens proberen zo'n cleanse, gewoon om te zien wat voor effect het heeft op mij. Eerlijk gezegd had ik in het begin toen ik erover las het idee, omg dat vind ik te moeilijk, mag ik dan helemaal niets meer eten? Maar eigenlijk zien al die receptjes en foto's op je site er zo lekker uit, dat ik het alleen daarom al wel wil proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super fijn dat je je beter voeld, en koemelkallergie, heel herkenbaar. Dit had ik ook hierdoor merk je dat de zuivel producten altijd lastig blijven.

    Ik vind het super dat je zo dieet kan volgen, en het brengt je toch wel wat goeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou inderdaad wel oppassen met steeds hetzelfde eten, ik ben op deze manier allergisch voor ananas (ja echt) geworden, at het steeds en vond het zo lekker tot ik er een keer bijna door stikte. Nu kan ik het wel weer eten maar het heeft toen bijna een jaar geduurd voor dat weer zonder problemen ging. Eerst met babyhapjes nu weer "gewoon".

    Klysma's vind ik eng, en geloof ook niet dat dat perse gezond is. Ik zou me wel laten testen voor allergieën, dan weet je het zeker.

    Heel gaaf dat je het probeert en dat wij kunnen meelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg ook kriebel in mijn mond en keel van noten. En ik heb het ook bij sinaasappels en kiwi's. Maar dat is geen allergie hoor. Daar reageert je huid in je mond en keel alleen maar op. Gewoon negeren en lekker dooreten. Ik heb het laten testen en het kan geen kwaad.

    Klysma's zijn helemaal niet zo gezond!! Tuurlijk is het voor even wel goed om je darmen goed schoon te krijgen. Maar een dag later is het weer precies zoals daarvoor. Bovendien krijg je luie darmen van klysma's omdat je darmen zichzelf niet meer leeg hoeven te maken. (Luie darmen krijg je uiteraard niet na één klysma, maar in 21 dagen een paar klysma's lijkt mij niet supergezond...) En met jouw buikproblemen lijkt het me daarom niet heel handig...

    Groetjes,
    Anne-Sophie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kriebel kan wel een begin van allergie zijn! Maar dan moet je gewoon minderen;)

    Ik ben zelf heel allergisch voor sinasappels geworden omdat ik die best vaak at en dat gekriebel negeerde! Dus je moet er wel even mee uitkijken of je op allergieën laten testen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap dat het nog steeds zo goed gaat met je dieet. Het lijkt me alleen geen gezond dieet om op lange termijn te blijven doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb klysma's gehad(2 tegelijk). Je moet op je li. zij liggen en ze inbrengen. Het liefst door iemand anders, want die kan de tube veel beter leegknijpen. Zelf kreeg ik de tube niet helemaal leeg, terwijl een ander ziet hoe die ingebracht moet worden en meer kracht kan zetten. Ik vond dat fijner en het ging dan ook makkelijker.

    Vloeistof zo lang mogelijk vast houden, ondanks buikkrampen (5-10 min). Dan naar de WC. Eerst komt een complete lading water, en dan de rest...

    Het resultaat bij mij was heel goed, kreeg ontzettend veel ontlasting het komende uur. Had wel de halve dag buikpijn. Maar er komt heel veel oude ontlasting mee. De volgende dag had ik geen ontlasting, maar vanaf die dag er op had ik iedere dag super goede ontlasting wat ik nog nooit gehad had.

    Mijn buikklachten/opgezwollen buik waren door de klysma's verdwenen.

    En een test voor allergieen is bij de huisarts aan te vragen

    BeantwoordenVerwijderen