vrijdag 8 april 2011

STUDY: Going back to college

Photobucket

Ik ga weer studeren! Dat roep ik nu al weken, maar er begint nu toch ook wel echt een beeld van mijn master te ontstaan. Sterker nog, ik ben ten eerste aangenomen (zonder dat ik de juiste formulieren instuurde) voor de master Discourse & Argumentation Studies in Amsterdam, maar ik ben ook zo goed als toegelaten voor de master Sturende Kracht van Taal (Taalbeheersing) in Leiden. Woensdagochtend had ik m'n intake/toelatingsgesprek en ik ben nu informeel toegelaten door de studiecoördinator, nu is het eigenlijk alleen nog maar een kwestie van me aanmelden via studielink en that's it.

De studerende kracht van taal borduurt eigenlijk een beetje voort op mijn bachelor, maar dan gericht op de carrièrerichting die ik leuk vind, Journalistiek/PR/Redactie. Met taal kun je spelen, de opbouw van een zin is bepalend voor de manier waarop de lezer het zal begrijpen. Een voorbeeld, je kunt zeggen..

Annemerel.com heeft bijna 65000 bezoekers per maand


of je zegt..

Annemerel.com heeft nog geen 65000 bezoekers per maand


Kijk, bij die eerste zin denken jullie allemaal (of nou ja, een deel..) Wauw, goed zeg. Als je de tweede zin zou lezen zou je misschien denken, oh nog geen 65000, die moet nog maar wat beter haar best doen dan. Toch?

Goed, daar gaat die master dus over en over nog veel meer dingen natuurlijk, het is een kruising tussen Taalbeheersing en Taalkunde en dat vind ik heel erg leuk en omdat je je vakkenpakket in Leiden bijna helemaal zelf kan samenstellen ga ik vrijwel zeker voor de master in Leiden.

Ik heb zoveel zin om te studeren! Ik heb zelfs al een aantal boeken die ik volgend jaar nodig heb in m'n winkelmandje bij Bol.com zitten!

Liefs,

15 opmerkingen:

  1. Oh wauw, dat klinkt echt als een leuke master! Ik ben zelf ook ontzettend aan het twijfelen. Studeer nu Nederlandse taal en cultuur in Groningen, maar weet niet of ik journalistiek of taalbeheersing moet kiezen als master. Journalistiek is een strenge toelating, maar zo ontzettend leuk! En dit klikt als een perfecte combinatie! :D Ik ga me er maar eens in verdiepen! Jij veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt heel erg leuk! Ik twijfelde twee jaar geleden of ik journalistiek wilde studeren,maar heb toen gekozen voor media en entertainment management. Schrijven is erg leuk, maar ik twijfelde te erg aan mijn 'kwaliteiten'haha

    Maar die master klinkt echt super, tis dat ik eigenlijk niet wil doorsturen anders zou ik dit heel interessant vinden.
    Hoe lang duurt deze studie?

    groetjes
    DeeD.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Normaal reageer ik nooit, maar nu moest het even. Lijkt me een ontzettend interessante master die je gaat doen, ik studeer zelf taalwetenschap dus dit ligt helemaal in mijn straatje. Alvast heel veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo I also love linguistics! <3 Wat gaaf! Klinkt geweldig die master :) Helaas blijf ik meer in het zuiden van het landje hangen haha, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Wel knap hoor, naast je blog en je bedrijfje nog gaan studeren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt mij echt een super leuke master! Heel veel succes:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw.. klint inderdaad erg interessant! Alvast succes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gave master! Past echt heel goed bij je, vind ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. DASA is mijn back-up plan haha. Zo fijn dat je een master hebt gevonden die je leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt goed!! En lekker dat je zo gemotiveerd bent om weer te beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Top zeg en een goed plan om uit tevoeren.
    Helaas schrjf ik zelf vaak in spijkerschrift(lees onleesbaar) en dat komt wel door Jack Spijkerman die een aantal jaren mij les heeft gegeven!...en dan speelt taal en schrift een kleine rol bij die leerkracht uit vroegere tijden?.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om te lezen! Ik kom net voor het eerst op je blog en lees deze post. Zelf studeer ik Taal & Communicatie aan de UvA en wil ook een master doen in diezelfde richting die jij kiest. Van die master in Leiden had ik nog nooit gehoord, ga er nu wat over lezen.

    Je hebt er een nieuwe volger bij!
    Groetjes van Naomi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOH! Ik lees nu dat je ook T&C hebt gedaan! Sorry for the non-research, maar ik wilde daarnet meteen een berichtje achterlaten. Ben benieuwd welke minor je hebt gevolgd in het laatste jaar.

    Opnieuw groetjes van Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt gaaf zeg! Fijn dat je goed gemotiveerd bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Succes, klinkt als een leuke master! Ik denk wel dat je er veel kunt leren. Want hoewel je op een leuke manier schrijft, maak je taaltechnisch wel erg veel fouten (verkeerd geplaceerde komma's, samentrekkingen die onjuist zijn etc.).

    BeantwoordenVerwijderen