vrijdag 22 april 2011

21Days: ONE

Soooo, de eerste dag zit erop! Of het zwaar was? Tussen 15.00u en 18.00u was het een hel en om 23.00u kreeg ik ook verschrikkelijke honger en heb ik tegen de regels in een handje amandelen genomen, maar ja.. als je pas om 2.00u naar bed gaat... Oh en of ik lekker gegeten heb? Heerlijk. Hoe ik me voel? Prima.

M'n dag begon met iets wat ik al maanden niet gedaan had, ik ging op de weegschaal. De dag ervoor had m'n moeder er één voor me gekocht, eentje die ook vet en vochtpercentage aan geeft. Ik ben eerlijk gezegd nog steeds tegen weegschalen, maar als ik die cleanse echt goed wil onderzoeken, dan moet ik die weegschaal ook maar gewoon doen. Ik wil hier best m'n gewicht, vet- en vochtpercentage met jullie delen, maar ik weet ook dat ik dan zeer waarschijnlijk heel erg veel negatief commentaar ga krijgen. Ik durf het dan ook eigenlijk niet te doen.. Laat ik het zo zeggen, de weegschaal gaf een prima gezond gewicht aan, m'n vetpercentage zat aan de goede kant van 'gezond', evenals m'n vochtpercentage.

Goed, wat heb ik gisteren gegeten?
9.00u: 2 glazen water met sap van 1 citroen
10.00u: Smoothie van amandelmelk en framboos
12.00u: Raw Food Nakd Pecan Bar 
14.30u: Komkommer / Avocado soep
16.00u: Handje gemengde noten
17.00u: Appel
19.00u: Pad Thai Noodles & Salade
23.00u: Handje rauwe amandelen

De recepten:

Photobucket
Amandelmelk & Frambozen smoothie
Benodigdheden:
1 banaan
100gr frambozen
100ml amandelmelk
Handje verse basilicum

Doe alle ingrediënten in de blender, et voila! Is er iets makkelijker?

Photobucket
Avocado / Komkommersoep
Benodigdheden:
1/2 avocado
1 komkommer
1/2 limoen
Snufje zeezout
Handje basilicum

Chop de avocado grof, maak de komkommer schoon en chop grof, doe de ingredienten in de blender met het sap van een halve limoen en de zest van een halve citroen, snufje zout toevoegen, de basilicum, blenden, et voila. Heerlijke frisse, maar romige soep.

Photobucket
Pad Thai Noodles
Benodigdheden: 
Glutenvrije Pad Thai Noodles
Champignons
Selderij
Lente ui
Rode ui
Prei
Gember
Citroen
Peper 
Zeezout

Kook de noodles en bak de champignons heel eventjes aan. Snij ondertussen de groente fijn, of grof, hoe je het zelf lekker vind. Als de noodles gaar zijn roer je de groenten en de champignons door de noodles. Voeg het sap van de citroen en gember, de peper en het zout naar smaak toe. En geniet :)

Photobucket
Salade met zoete tomaatjes
Benodigdheden:
Veldsla
Roma Tomaatjes
Peper 
Zout
Olijfolie
Basilicum
Agave siroop

Snij de tomaatjes fijn en marineer met olijfolie, agavesiroop, peper en zout. Was de veldsla en de basilicum, voeg de tomaatjes en het mengsel van agave & olijfolie aan de sla toe en indulge!

Liefs,

17 opmerkingen:

  1. Ben ik dat nu? Of heb je erg weinig gegeten? Ziet er wel allemaal heel erg lekker uit! Go Annemerel, You can do it! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat een lekkere recepten haha! Ook een aanrader om zo te maken als je geen cleanse doet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yess amandelmelk, waar kan ik dat kopen?! ^^ ik kom het overal tegen op amerikaanse healthfood blogs enzo als vervanging van gewone melk! i wanttt soya melk vind ik niet heel lekker namelijk :P
    en inderdaad, je hebt wel wat weinig gegeten! je moet echt bij je avondeten / lunch meer veggies erin sneaken hoor, want zo is het heel obvious dat je verschrikkelijke honger hebt om 11u haha
    of glutenvrije broodjes bij je lunch? kan me voorstellen dat dat ook meer verzadigd zal zijn dan alleen een soepje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha kun je dit 21 dagen doen? Mocht ik dit dan ooit ook willen doen kan ik gewoon alles van jou kopiëren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat weinig. Ik zou het niet volhouden. Ik zou bv echt brood bij die soep nodig hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die noodles zien er echt heerlijk uit!
    Succes nog verder, ik vind het knap dat je dit doet!

    x Sabrina

    http://vitalitijd.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het ziet er best lekker uit, maar zo weinig. zou niks voor mij zijn. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind de hoeveelheden nog wel meevallen. maar qua avondeten zou ik er inderdaad wel wat extra veggies doorheen gooien, of iets anders vegan-verantwoords, lekker blokjes tofu ofzo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te lezen :) Ga je alle 21 dagen de recepten hier zetten? lijkt me interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er inderdaad nog wel lekker uit... Maar zo weinig! Dit zou ik 1x om de paar dagen kunnen, maar 21 dagen? Nee, dan zou ik de hoeveelheden verdubbelen denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Logisch dat je aan het einde van de avond nog trek had! Zo laat naar bed! En juist aan het einde van de avond komen de moeilijke momentjes. Super leuk verslag met alle foto´s en recepten! Hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super gaaf dat jij nu ook de crazy sexy cleanse doet, kan niet wachten alles te zien (en verlang er nu zelf naar terug haha. ik ben meer een alles of niets type-tje dus tijdens de cleanse was het geen probleem zo rauw & clean te eten, maar als die structuur wegvalt vind ik het lastiger... maar het voelde zo goed!)

    is dat recept van het boek trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ps: ik hield me overigens niet aan het tussendoor niet snacken maar ik deed het dan ook niet om af te vallen, sterker nog daar moest ik juist een beetje op letten, dus gooide overal avocados en noten door en at veel snacks naast de maaltijden, als het maar gezond en (semi) rauw was enzo. maar dat lijkt me eerlijk gezegd een van de moeilijkste dingen aan deze cleanse, als je kleine maaltijden + veel snacken gewend bent (zoals ik)

    BeantwoordenVerwijderen