vrijdag 25 maart 2011

INSPIRATION: Too much, Too fast.

Photobucket

Een ander probleem, dat eigenlijk samen komt met te veel willen is:

Te snel willen.

Ik wil dus niet alleen veel, ik wil het allemaal ook heel erg graag snel.

En dat is me helaas een klein beetje te veel geworden. Met hardlopen wel te verstaan. De afgelopen tien dagen heb ik slechts één rustdag genomen. Ik liep de ene dag met m'n zusje op een rustig tempo, de volgende dag snel, sneller, snelst in m'n eentje. En nu.. zit ik verplicht met een zak ijs op de binnenkant van mijn linkerscheenbeen. Shin Splints noemen ze dat.

En waarom is het ook altijd zo, dat als je iets even niet mag, dat het dan ineens een stuk interessanter lijkt? Ik hou van hardlopen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik moet me er vaak toch wel een klein beetje toezetten. Nu echter, lig ik met m'n been omhoog, af en toe m'n voeten te flexen zodat ik de spier een beetje train (schijnt goed te zijn) en ik wil niets liever dan hardlopen. De psyche, raar verschijnsel.

Maar dat te snel willen, dat is eigenlijk helemaal niet goed, want het zorgt er (bij mij in ieder geval) voor, dat ik ook sneller opgeef. Als ik iets wil, en het lukt me niet snel genoeg, dan wordt het weer vergeten, om een half jaar later weer opgepoetst te worden, om vervolgens hetzelfde traject nogmaals te doorlopen, en dan zit je zomaar ineens in een vicieuze cirkel.

Frans leren bijvoorbeeld, ik dacht dat ik in drie dagen wel een paar zinnetjes zou kunnen formuleren. Maar nee, ik heb geen talenknobbel en die zal ik nooit meer krijgen ook. Ik zal toch echt gewoon hard en veel moeten oefenen. Ik zal moeten leren dat sommige dingen nu eenmaal tijd nodig hebben en ik zal nog meer moeten genieten van de weg er naar toe.

Want zoals mijn grote (guilty pleasure) idool Miley Cyrus al zong..

There's always gonna be another mountain,
I'm always gonna wanna make it move,
Always gonna be an uphill battle
sometimes I'm gonna have to lose


Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side,
It's the climb


Geef toe, dit geeft toch best wel wat inspiratie, ook al komt het van Disneysterretje?

Liefs,

10 opmerkingen:

  1. Listen to your body more, sweetheart. You forget about that in your enthusiasm, I think. And you live, you learn - you prove that with all the wisdom (I forgive you for Miley =P).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit geweten dat dat nummer van Mily Cyrus was... Weet nu niet echt of ik het nummer nou minder leuk vind of juist leuker.. ;)

    Maar de tekst is wel heel inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals Genesis al zegt: goed luisteren naar je lichaam! Anders krijg je allee maar nare blessures

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je echt shin splints? Dan moet je echt oppassen, mijn zusje was net zo actief als jij en zit nu al 3 jaar stil thuis.. Zelfs een dagje winkelen kunnen haar schenen niet meer aan! Pas dus alsjeblieft op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zou het toch heerlijk zijn als we die berg konden verplaatsen, heerlijk inspirerend nummer en lekker boeiend wie het zingt als de tekst maar een boodschap overbrengt

    verder sterkte met je been en doe rustig aan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoentjes zien er best mooi uit en de kleur valt best mee.
    Jammer van de blessure en snel weer beter worden.
    Doe rustig aan, opbouwen, spieren en lichaam laten wennen aan het hardlopen en maak NOOIT een wedstrijd van je training want het gaat geheid verkeerd.

    Het is het zoeken naar balans,evenwicht en geduld om met een plan(schema) naar bijvoorbeeld een wedstrijd te bewegen!.
    Behalve korte termijn doelstellingen is daar ook het lange termijn.Maar vooral rust,regelmaat is belangrijk maar het allerbelangrijkste is plezier in het lopen.

    Veel zaken in en om en met het hardlopen komen terug in het dagelijkse leven en dat maakt uiteindelijk dat het nog fijner en leuker gaat worden in het leven.
    Sucses en met iets meer geduld kan je ver komen met het hardlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat balen zeg! En tja, als iets niet mag wordt het vaak aantrekkelijk om te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ouch, die doen pijn, die shin splints. Maar ik zie dat je op Mizuno's loopt. Heb ik ook ooit gehad, maar kreeg shin splints. Een vriendin van me heeft ook op Mizuno's gelopen en wat denk je: hetzelfde probleem. Toeval? Heel veel sterkte en hopelijk ben je snel weer op de benen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha ik ben ook fan van dat Disneysterretje! En het maakt niet uit waaruit je inspiratie haalt toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het mag dan wel Miley Cyrus zijn die het zingt, de tekst klopt wel!

    Ik als zeer onervaren hardloopster (ik heb er eigenlijk een hekel aan) heb me net ingeschreven voor de AMC-run (10 km) op 22 mei. Denk je dat het mogelijk is om in 2 maanden tijd van 0 naar 10 km te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen