zondag 27 maart 2011

BEAUTY: Estee Lauder

Photobucket

Hoewel ik momenteel eigenlijk kei hard zou moeten sparen (de keerzijde van twee keer op vakantie gaan is dat je het ook twee keer moet betalen) is er toch een ding waar ik van mezelf niet op mag bezuinigen, ook al zegt m'n zaraverslaafde hart toch iets heel anders.

Ik bezuinig niet op gezichtscrèmes. Ik gebruik al jaren Estee Lauder en heb zo'n vermoeden dat ik dat best eens tot in de treurigheid kan blijven gebruiken. Natuurlijk raken al mijn crèmes net in deze (voor mijn bankrekening) moeilijke periode op en ach dan zit er dus niks anders op dan de rest van de maand op water en brood.

Waarom ik Estee Lauder smeer? Ten eerste ben ik groot fan van het Idealist Serum. Dat serum ruikt niet alleen verschrikkelijk lekker (naar zomer!) hij maakt m'n huid ook super zacht en glad. Hij zorgt ook voor een verkleining van je poriën en poriën.. die kunnen mij niet klein genoeg zijn. 

Dan m'n dagcrème, Daywear+ sheer tint release, die is, vooral voor de zomer, fabulous. Die dagcrème geeft namelijk een beetje kleur. Als je hem net uit de tube haalt is het een wat dikkere grijze substantie, maar als je hem op je gezicht doet past 'ie zich aan aan de kleur van je huid. Klinkt heel erg onwerkelijk, maar het is echt waar. Als ik 's avonds m'n gezicht schoonmaak is m'n watje ook bruin. Niet zo bruin als wanneer ik foundation op m'n gezicht heb gehad, maar het is toch duidelijk echt bruin. En wat is er nu fijner in de lente/zomer, als je al een beetje kleur in je gezicht hebt. Wie wil er dan overdag nog foundation dragen? Ik probeer foundation in de zomer zo veel mogelijk te vermijden. Ik vind het in de zomer nog onnatuurlijker staan, omdat je dan toch moet kiezen voor een donkerdere kleur, en dan wordt je met foundation toch al snel net een wortel a la Paris Hilton.

's Nachts gebruik ik Daywear+ voor de normale tot gecombineerde huid. Ik heb nog steeds last van acne, maar ik smeer geen crème die speciaal tegen acne is. Waarom? Ik gebruik zoveel semi-agressieve middelen van de dermatoloog, dat ik m'n gezicht toch graag een wat vollere crème geef om een beetje te herstellen. 

Oh en niet op de foto, maar toch iedere avond weer in gebruik, Advanced Night Repair Eyeserum. Inderdaad, een oogcreme. Sommige mensen zullen zeggen, meid je bent nog geen 22, dat heb je toch helemaal niet nodig? Ik zeg, ik zie al kleine lachrimpeltjes en ik vind de huid rond m'n ogen de meest belangrijke plek om te verzorgen. Die huid daar is zo kwetsbaar, ik zou wel gek zijn als ik die zou vergeten!

En, wat smeren jullie? Vinden jullie je huid net zo belangrijk als ik, of hechten jullie er minder waarde aan?

Liefs,

24 opmerkingen:

  1. Leuke post! Zit al een tijdje te bedenken hoe ik mijn huid het beste kan verzorgen. Ik gebruik al een paar jaartjes Clinique, en kan er niks slechts over zeggen. Gewoon het 3 stappen plan. Echter merk ik dat mijn huid aan het veranderen is, daarom wil ik binnenkort een huidanalys aanvragen en bekijken wat nú de beste producten voor mij zijn. Wat ik zeker weet is dat ik een serum en een oogcrème aan m'n routine toe zal voegen En waarom niet, een anti aging creme ofzo? Je kan nooit te vroeg beginnen ;) Maargoed, daar komt dus zeker een post over! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk inderdaad! En ik denk dat ik die dagcrème ook eens aan ga schaffen, want die klinkt veelbelovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben om! Ik vlieg morgen even naar de Douglas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een gezichtscreme van biotherm voor de zeer droge huid. Lekker voor in de zomer en in de winter pure noodzaak. Oogcreme wil ik wel aan beginnen maar het beste is volgens mij om altijd een zonnebril te dragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik smeer eigenlijk nooit dagcreme. Het zal vast belangrijk zijn, maar ik vind het eigenlijk onzin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dagcreme van Lancome.. Beetje zo moeder, zo dochter verhaal. Mama zweert al jaren bij Lancome, en ik dus nu ook. Ook al mijn reiniging en make up is meestal van Lancome. En via een vriendin sinds kort ook een oogcreme van Bobbi Brown. 's avonds maak ik vooral heel goed schoon, en smeer ik af en toe met een nachtcreme van Rituals.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sinds een half jaar ben ik aan de 'dure' verzorgingsproducten voor mijn gezicht. het 3-stappen systeem van Clinique, een dagcreme van Clinique en heb sinds kort een foundation van Estee Lauder. En ik moet zeggen, het is toch wel echt heel fijn, al die dure producten. Jammer voor je portemonee, dat wel haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het verzorgen van mij gezicht vind ik steeds belangrijker worden. Sinds kort gebruik ik alleen nog producten van Clinique. Zowel het 3 stappen plan als dag- en nachtcrème. Ik heb jarenlang budgetproducten geprobeerd maar dit werkt gewoon het beste voor mijn huid (: Ik ben toch ook wel benieuwt naar dat serum van jou, klinkt erg goed namelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarom gebruik je al jaren Estee Lauder als je een probleemhuid hebt? Dan werkt het voor jou toch niet erg goed, lijkt me. Misschien kan je experimenteren met andere cremes, wellicht ook prettiger voor je portemonnee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zweer bij de Vichy producten, die werken voor mij echt super! Maar ben nu toch ook wel benieuwd naar Estée Lauder, ik hoor wel vaker dat deze fijn zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nivea dagcreme voor de droge huid, superzacht voor je huid, geeft geen puistjes en andere irritaties en nog betaalbaar ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Handige post! Ik zoek namelijk al maanden naar DE perfecte dagcreme. Deze klinkt erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben ook groot fan van Estee Lauder ook al kosten die verdomde dingen een vermogen. Ik heb een hydraterende dagcreme en sinds kort de Sheer Tint, awesome spul is dat! Gebruik het heel vaak als ik geen zin heb in foundation.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb net weer een doos vol Earth-Line producten binnen; kan niet natuurlijker! En hoe natuurlijker, hoe fijner het voelt en hoe mooier ik het resultaat vind. http://www.originalcosmetics.nl/earthline.html is echt een kijkje waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toevallig gebruikt ik ook Estee Lauder daywear+ maar meer ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helemaal met je eens hoor om oogcrème te gebruiken. Ik gebruik het ook, juist om die rimpels-to-be tegen te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die Daywear+ sheer tint release is helaas niet voor ieder huidtype geschikt, zie: http://www.twinxxx.be/?p=7472
    Zij kreeg er een oranje tint door..

    Maar ik ben het met je eens hoor Annemerel, het is belangrijk om te investeren in een goede huid! Ik gebruik zelf Embryolisse en dat bevalt erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Op mijn werk heb ik een 52jarige collega. Sinds haar 16de smeert zij dagelijks haar huid en gezicht in met allerlei crèmes, ....
    Onlangs haar tweelingzus ontmoet die dit allemaal maar flauwekul vond en dus nooit smeerde.
    De tweelingzus leek wel de grootmoeder van mijn collega.
    Het beste bewijs dat dagelijks/regelmatig smeren en verzorging wel degelijk resultaten oplevert....
    Succes meiden...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb onlangs gehoord dat Estee Lauder juist op oliebasis is gemaakt en dat dat heel slecht is voor een huis die snel puistjes en oneffenheden krijgt. Ik zou dat echt nog eens navragen hoor.. want het is zonde als je daardoor problemen hebt met je huid!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb ook een tijdje idealist gebruikt en andere producten van estee lauder. De advanced night repair is verrukkelijk. Ik gebruik nu sisley producten, en dit bevalt mij prima. Alleen erg duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vond het onzin, ook omdat ik geen crème kon vinden waar ik tegen kon, maar heb tegenwoordig één gevonden mét SPF30 en ben er erg blij mee. Heb er ook een serum bij voor de drogere periodes (heb een vettere huid) en sinds kort ook een fijne oogcrème, die ik niet dagelijks smeer maar af en toe.
    Nu alleen nog een nachtcrème! =D

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ben het helemaal met je eens dat gezichtsverzorging zo belangrijk is! Mijn oma heeft het ook altijd gedaan en het maakt echt verschil. Rimpels krijg je hoe dan ook, maar smeren zorgt er tenminste voor dat ze niet met zijn allen tegelijk komen. Het eyeserum is echt geweldig lekker licht maar toch verzorgend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik verschiet ervan wat een mooi meisje als jij wel niet allemaal op je gezicht smeert. Volgens mij zijn al die crèmes zwaar overrated en is een gewone crème meer dan genoeg... Ik gebruik een gewone dove crème en ben daar hééél gelukkig mee! :D
    Leuke blog heb je :)

    BeantwoordenVerwijderen