dinsdag 14 december 2010

TUNE TUESDAY: From Daddy's Shelves


Omdat ik niet drie weken lang leuke afspeellijsten met kerstliedjes kan maken, deze week eventjes iets anders. Een muzieklijstje met nummers die je waarschijnlijk niet bij mij zult verwachten. Ben jij niet dat jonge blonde meisje met een voorliefde voor foute popmuziek en britpop?

Ja dat klopt, maar ik koester een ook een grote liefde voor wat oudere liedjes. Het liefst uit papa's kast. Ze doen me niet alleen herinneren aan vroegere tijden, aan vakanties of aan weekenden met chips en limonade, ze zijn ook gewoon echt goed.

Het nummer Ripples van Genesis is zelfs al een paar jaar mijn meest favoriete nummer. Het is zo lekker dramatisch en dan niet in een Miley Cyrus-kinda a way, maar een volledig verantwoorde. Toch? Here comes the sun is mijn favoriete Beatles nummer, en dat komt niet alleen door mijn vaders cd-collectie, maar ook doordat ze hem draaien in 'The Parent Trap' haha. As it is van Pat Metheny hoort eigenlijk niet echt in het rijtje thuis, want zij maken geen rock maar jazzmuziek, toch wilde ik hem als soort van bonus aan dit lijstje toevoegen. Dit is namelijk mijn ultieme vakantienummer. M'n vader draait deze altijd in de auto op weg naar Oostenrijk, echt al m'n hele leven, jullie begrijpen het geluksgevoel dat ik bij dat nummer krijg?

En.. luisteren jullie ook vaak oude muziek? Of hebben jullie zoiets van 'laat die oude muziek maar lekker voor de oude generatie, oud nieuws, ik luister alleen naar nummers uit dit millennium?'

Liefs,

10 opmerkingen:

  1. Geweldige playlist :) En Pink Floyd staat erin!
    Ik luister over het algemeen naar nieuwere muziek, maar Pink Floyd en Queen staan wel bovenaan mijn lijstje van meest favoriete bands. Ik luister ontzettend veel naar Pink Floyd <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik luister he eigenlijk wel gemengt! Hierbij staan echt goede nummers.. Ik ben thuis op gevoed eigenlijk toen ik klein was met Pink Floyd, Queen, The Beatles en Meatloaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet vaak, maar de CD van mijn vader van Roxette zou ik wel weer eens willen horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, leuk!
    Deed me afvragen: lezen je ouders eigenlijk je blog?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn vader leest eigenlijk nooit, tenminste dat denk ik.. Mijn moeder leest wel maar ik weet niet of ze altijd leest (volgens mij wil ze het soms niet eens weten, haha) en m'n zusje leest altijd en vraagt ook om updates als ze niks te doen heeft (en ze leest ook de comments, dus HOI ROOS! wordt het niet eens tijd dat jij een reactie achterlaat?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die afwisseling! Ik hou ook van die oude nummers, maar ik weet nooit hoe ze heten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahh Layla. Ik kreeg ooit van mijn vader 2 dvds, eric clapton en phill collins. Toen hij overleden was werd phill collins gedraaid op de crematie. Nu kan ik daar niet meer naar luisteren zonder te huilen. Layla t zelfde. Maar het is zooo mooi.
    Pink floyd was trouwens ook de favoriet van mijn vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tuurlijk, bvb Beatles en Simon & Garfunkel. Queen is ook een goeie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik luister ook wel eens naar oudere muziek zoals The Police ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, muziek uit je vader en moeders tijd. Fijn om herinneringen mee op te halen! Voor mij zijn dat vooral artiesten als Golden Earring, The Police en Frank Boeijen. :)

    BeantwoordenVerwijderen