vrijdag 19 november 2010

The Power of the Odour

Photobucket

Ik hou van luchtjes. Ik hou van de lucht van versgemaaid gras, ook al krijg ik er de meest vreselijke hooikoortsaanvallen van. Ik hou van de frisse koude lucht bovenop een 2000 meter hoge wit besneeuwde berg. Ik hou van de lucht van versgebakken appeltaart, van een goede witte Bourgogne, van brownies in de oven, de geur van vers brood en van Starbucksfilialen.

Ik hou van geuren die ik in het verleden geroken heb op bijzondere momenten. Zoals de geur van benzine bij een pompstation, dat staat bij mij voor vakantie. Ik hou van Dior's Pure Poison, want die kocht ik de eerste keer in Londen toen ik voor het eerst zonder ouders in een ander land was. Ik hou van de geur van oude boeken, omdat die me aan mijn tijd op de basisschool doen denken.

Afgelopen week vond ik een pakketje in de brievenbus, van Star-Chic eigenaresse Diana. Naast een heerlijk vestje, een super mooie sjaal en oorbellen, waar ik binnenkort meer van zal laten zien, zat daar ook deze kaars in. Op zich niet onwijs bijzonder, maar wel ontzettend schattig. Toen ik hem echter rook nadat ik hem aangestoken had kwam daar weer zo'n geur vol nostalgie tevoorschijn. De geur van het mannelijke luchtje van Jean Paul Gaultier.

In een heel ver verleden, was ik idolaat van deze geur. Mijn eerste vriendje droeg het vrijwel iedere dag en ik was verliefd op hem, dus ook op zijn parfum. Nu, jaren later, ben ik al weer meer dan twee jaar meer een Boss-luchtjes meisje (en dat heeft natuurlijk absoluut geen verdere betekenis, haha..), maar dat luchtje van Jean Paul blijft nog altijd dat nostalgische kalverliefde gevoel naar boven brengen. Dankjewel Diana! I Love It!

&.. van welke geuren worden jullie zoal gelukkig, of sta ik hierin helemaal alleen?

Liefs,

15 opmerkingen:

  1. Ik heb een boss geurtje die ik echt onwijs lekker vind, helaas heeft mijn broer hem ook...
    Zo jammer :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De geur van vanille, kokos en ook Hugo Boss en Be Delicious-parfum.
    Ook van de geur van de nog warme, versgebakken appeltaart van mijn moeder (L)
    Ja daar word ik ook blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net als Char ben ik ook gek op de geur van vanille en cocos. Qua parfums hou ik enorm van Thierry Mugler - zijn Angel parfum gebruik ik al een aantal jaar en hij heeft nu ook een nieuwe genaamd Womanity. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De geur van verse appeltaart, vers gemaaid gras en wanneer het in de zomer regent geven me altijd het gevoel alsof ik nog maar 12 ben. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh herkenbaar, mijn broer had op een gegeven moment een luchtje gekocht dat mijn vriendje van toen ook altijd droeg, dus toen jatte ik mijn broers luchtje om mijn kussen ermee onder te spuiten toen het vriendje op vakantie ging en ik 'm wel een maand lang moest missen!

    Ik hou trouwens het meest van de geur van vanille, heb ook zo'n mega grote vanille kaars van Ikea.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn eerste vriendje had precies hetzelfde geurtje van Jean Paul... En standaard droeg (en draagt) hij dat luchtje. Ik denk dat ik deze kaars ook maar eens bestel om nog een stiekem aan hem te ruiken for old times sake.. Thanks for the tip ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou echt van de geur van: vanille, kaneel en miss dior cherie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanille is zo lekker. Maakt je rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geuren zijn heel belangrijk vind ik. Vers gemaaid gras doet me aan de lente denken, en ik hou van de geur van een koude winteravondlucht die heel erg naar brand ruikt vanwege alle open haarden die branden. Ik ben verzot op de geur van Vaseline Handcreme. Ik weet niet waarom maar het doet me aan iets fijns herinneren. White Musk van The Body Shop doet me aan mn moeder denken en ik hou van Opium wierrook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De lucht van boeken en pas gemaaid gras, daar ben ik het helemaal mee eens. Zalig. Lief dat ze die kaars heeft gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik word gelukkig van mijn geurtje Bruno Banani Pure Woman, doet me denken aan de zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou... wat toevallig! Bij mijn eerste liefde was het ook dit geurtje! En ik las in de comments bij nog iemand, haha. Wel grappig eigenlijk he? Misschien zijn we wel verliefd geworden op de geur ipv de jongen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op dit moment word ik heel erg blij van de Sugar and Spice kaars van de Kruidvat :D m'n kamer ruikt al weken naar kaneel, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen