maandag 11 oktober 2010

Chocolate Lover Goes Healthy Chocolate

Photobucket
Photobucket

Ik hou onvoorwaardelijk van chocolade, maar dat heeft z'n nadelen. Bonbons zijn bijvoorbeeld niet het meest gezonde tussendoortje, brownies al helemaal niet en een mars is zo over-geproduceerd dat het heel moeilijk is om er nog gezonde voedingsstoffen in terug te vinden. Aangezien ik ook onvoorwaardelijk hou van mijn lichaam komen die twee liefdes dus nogal eens met elkaar in de knoei. 

Maar er is iets nieuws, nou ja nieuws, het ligt al minstens vier maanden bij mij in de koelkast en daarvoor lag het weet ik het hoe lang in Amerika al in de supermarkt, maar er is dus voor mij iets nieuws.

Raw Chocolate. Het schijnt geweldig te zijn, zelfs voedzaam. Op de verpakking van dit koekje, cakeje, chocolaatje, brownievervangetje staat dat het zelfs stress en vermoeidheid verslaat. Het heeft zelfs een hoog vezel gehalte en het bevat groene thee? Klinkt als een godswonder.

Ik ben dus benieuwd, maar ook wel een beetje angstig, anders had het niet al vier maanden bij mij in de koelkast gelegen. Vandaag won mijn nieuwsgierigheid het van mijn angst (waar voor eigenlijk?) en besloot ik het te proberen. 

Eerste indruk? Het stinkt. Naar natuur, naar de boerderij, gatverdamme. 173 calorieën blijven 173 calorieën. Daar voor in plaats kan ik ook een banaan, 2 kiwi's en een peer eten. Maar nee ik zou het proberen. De eerste happen waren spannend, aftasten, ze smaakte naar de geur. Maar ik moest doorzetten van mezelf en kauwde rustig en bedachtzaam door. En wat bleek, de geur was dan misschien wel niet zo lekker, het smaakte eigenlijk best wel goed.

En het allermooiste, toen ik hem op at was niet het eerste wat ik dacht, ik wil er nog een! Wat ik normaal heb als ik net een brownie verorbert heb. Ik ben ook niet misselijk, hyperactief. Ik voel me prima. Verzadigd.

Of ik er voortaan mijn banaantjes, kiwi's en peertjes voor inwissel, ik denk het niet. Maar het lijkt mij wel ideaal tegen zo'n chocolade-aanval. Zorg in ieder geval dat er snel weer een paar in mijn koelkast liggen!

Liefs,
Annemerel

Liefs,

19 opmerkingen:

  1. Wat de boer niet kent, dat eet hij niet. En aangezien ze er niet erg smakelijk uitzien... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Kan je ze gewoon bij een natuurwinkel halen? Of waar heb je ze anders gekocht? Ik ben wel benieuwt!

    Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh maar gewoon even googelen, dan vind je allerlei shops waar je gewoon repen kan kopen, ziet er gelijk beter uit! Ik ga het in ieder geval eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hm, ik hou het bij een stukje pure chocolade...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewone chocolade is helemaal niet ongezond hoor. Zeker pure chocolade heeft ongelofelijk veel goede eigenschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm, chocolade ziet er toch wat lekkerder uit ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt me eigenlijk best lekker, tenminste zo ziet het er uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm spannend! En een beetje bliss is natuurlijk nooit weg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb er nog nooit van gehoord maar het ziet er uit als een plak bedorven salami :') Maar goed, als het goed smaakt dan moet ik het maar eens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oke ik mag geen chocolade hebben, allergie maar of ik dit mag :|

    Daarnaast geef me dan toch maar me stukje fuit denk ik :P lijkt me lekkerder

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geef mij dan maar gewoon de Leonidas uit je vorige blog! :P Af en toe een chocolaatje is toch niet erg.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er wel lekker uit, maar bij de geur zou ik toch spontaan misselijk worden en het weggooien.

    Maar toch wil ik het eens proberen, dus ik ga vanavond eens google om te kijken waar ik het kan halen.. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik huil i.v.m. hilariteit van de reactie van Sanne :'). Neem anders wat mee naar de volgende blogmeeting? Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er echt vies uit.. Dus ik denk niet dat ik het ook ga proberen haha!

    BeantwoordenVerwijderen