donderdag 5 augustus 2010

Italy Twentyten: Lunching with a view

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Lekker, relaxt, uitgebreid, ongegeneerd, decadent, culinair genieten van eten en wijn is een van mijn favoriete bezigheden. In Italie had ik dat eigenlijk nog nooit gedaan. Natuurlijk eet ik pizza's, pasta's en gelato's alsof mijn leven er vanaf hangt, maar dat is anders..

Nadat ik een paar dagen met mijn ouders, broertje en zusje weg was kwam ook mijn vriend een paar dagen langs. En dat was het moment om Italië ook eens culinair te gaan ontdekken. 

We kozen een restaurantje, Golden View genaamd, aan het water, vlak naast de Ponte Vecchio. En het uitzicht was inderdaad Golden, misschien een klein beetje toeristisch, maar dat was het menu gelukkig niet.

We deelden eerst een bord met verschillende tartaren van vis. Zwaardvis, tonijn en zalm. Onwijs lekker, heel anders dan ik het normaal eet, maar niet minder lekker. Als hoofdgerecht had ik een risotto met gamba's en at m'n vriend spaghetti vongele, met venusschelpjes dus. Voor beide gerechten geld, nog nooit zo lekker gegeten. De risotto leek heel veel, maar doordat het niet doordrenkt was van room viel dat heel erg mee. De Spaghetti vongele was een hele onderneming, zoveel schelpjes! Maar echt, iedere hap was goddelijk. De spaghetti was perfect op smaak, iets wat ik niet vaak meemaak met een blanke saus. En dan het dessert, ik had panna cotta. Serieus nog nooit gegeten, maar als ze allemaal zo smaken.. dan ben ik dus fan. Vriendje had drie bereidingen van pure chocolade.. Ook onwijs goed, zeker met zijn zoete wijn erbij...

Ik heb ieder moment genoten, zelfs mijn bezoekjes aan het toilet waren een feest. Prachtig dat marmer en, niet geheel onbelangrijk.. nog nooit zo'n schone wc in Italië gezien!

Hmmmmm alleen voor dit restaurant zou ik zo weer op het vliegtuig stappen!

13 opmerkingen:

  1. Wauw! Het eten ziet er echt verrukkelijk uit! Hmmm, en dat dessert!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Panna Cotta is heerlijk! En inderdaad, die wc's zijn niet altijd even schoon. Op het vliegveld van Milaan was het ECHT vies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OHHH dat ziet er lekker uit! Mijn maag begint er spontaan weer van te knorren. En ik heb nota bene net mijn avondmaal op. Kun je nagaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Ik ben zelf geen visfan, maar op de foto ziet het er lekker uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat leuk.. dit was mijn favoriete restaurant toen ik Florence woonde... Wat grappig! Wat ziet het er daar allemaal heerlijk uit he..mmm
    Zo te zien hebben jullie daaar echt genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Annemerel, jij bent je er van bewust dat ik nu ONTZETTENDE trek heb en zin krijg om allerlei lekkere dingen te eten op plekken waar ik vandaag toch niet heen kan reizen .. :( haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heeeeerlijk!
    Laat je vriend trouwens eens zien op een foto, of wil hij dat niet ;-)?Ben nieuwsgierig!
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmm pannacotta:) En wat leuk dat je vriend een aantal dagen mee is geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's zeg!!! Het ziet er heerlijk uit. Kan er niet stiekem een kiekje van je vriendje op?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die spaghetti vind zelfs ik er lekker uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He Annemerel,
    Wat voor cover heb jij voor je Iphone, die roze? En waar heb je deze gekocht/besteld. Ik heb nu zo'n rubbere cover maar vind deze eigenlijk niet mooi en ben op zoek naar een harde !
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn cover heb ik gekocht bij de mediamarkt.. ik zou het merk alleen niet meer weten.. Ik wilde toen juist graag een roze rubberen cover, maar die was er niet..

    BeantwoordenVerwijderen