dinsdag 31 augustus 2010

Crazy Obsessive Couch Potato

Photobucket

Deze zomer mag je gerust de zomer met de 'serie-verslavingen-van-Annemerel' noemen. Bewaar ik mijn obsessieve tv-serie gedrag meestal vooral druilerige herfst en wintermaanden, deze zomer, de laatste weken ook wel wat van een druilerige herfst weg hebbend, ben ik aan iedere serie waar ik gewoon een aflevering van kijk spontaan verslaafd.

Het begon met mijn her-ontdekking van The OC. Een paar jaar geleden leefde ik op OC-energie. Ik stond er mee op, ging er mee naar bed, droomde ervan, 's nachts en overdag, ja het was heel erg. Een paar maanden geleden haalde ik eindelijk mijn vriendje over de serie met mij te kijken en sindsdien kijken we iedere avond voordat we gaan slapen The OC. Inmiddels zijn we bijna door seizoen drie heen, dus de serie is alweer bijna ten einde..

Ergens halverwege juli -toen het nog wel gewoon prachtig weer was- ontdekte ik Pretty Little Liars. Iedereen tweette erover en ik werd nieuwsgierig. Ik was hooked. Ik keek de eerste zes aflevering in een dag. Toen ik aflevering zeven wilde downloaden lukte dat niet, bleek nou, er waren pas zes afleveringen. Wist ik veel. Een paar weken geleden was aflevering tien, de voorlopig laatste aflevering, en wat was ik depri dat ik nou nog steeds niet wist wie nou die mysterieuze A. was.

Maar lang treurde ik niet, want ik ontdekte gewoon de volgende serie, Teen Mom. Het vervolg op 16 & Pregnant, waarin vier jonge moeders hun baby proberen te verzorgen en nogal wat probleempjes hebben met vriendjes en ouders. Ik raakte dusdanig aan de serie verslaafd dat ik zelf ook een kleine erwt wilde. Ja lieve lezers, dat lezen jullie goed. Gelukkig heb ik nog genoeg werkende hersencellen om die gekke ilusies te laten voor wat ze zijn, maar toch.

Vorige week begon ik, ook na een aantal twitterberichtjes, eindelijk aan The Vampire Diaries. De afgelopen zes dagen heb ik iedere dag gewerkt maar geloof het of niet, ik heb toch nog de tijd weten te vinden om alle 22 afleveringen van het eerste seizoen te bekijken. En ja, nu ben ik dus hooked. Het is Twilight all over again. Jeezz.. het is ronduit lachwekkend, dat een 21-jarige 'jonge vrouw', afgestudeerd, zo hopeloos kan zijn dat ze werkelijk waar ieder uur van de dag wel eventjes denkt aan de ondeugende ogen van vampier Damon, de lieve blik van zijn broertje Stefan en de pure schoonheid van Elena.

Maar morgen is het 1 september. Dan is het afgelopen hoor. Ga ik gewoon weer terug naar 'mijn echte wereld', zonder vampieren, tienermoeders en stalkende overleden vriendinnen. Deal?!

Liefs,
Annemerel

24 opmerkingen:

  1. Ik ben ook grote fan van Vampire Diaries (en dan vooral van Damon :p). Daarnet zag ik de trailer van Pretty Little Liars en ik ben helemaal verkocht. Dus bedankt voor een nieuwe verslaving! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan geen series kijken want ik kan geen torrents downloaden. :( Of ik moet alles kopen maar dat vind ik te duur haha.
    Vriendje download gelukkig wel heel veel, en we zijn nu lichtelijk verslaafd aan One Tree Hill! Over 2 weken komen er weer nieuwe afleveringen, dus dat wordt smullen!

    Nog even, en het is herfst/winter, dan mag je je weer op je series storten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lol zo herkenbaar. Ik heb deze zomer 6 seizoenen lost gekeken en tig andere series.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ik begrijp het helemaal! Ik doe deze laatste paar weken niets anders dan alle seizoenen van Gossip Girl bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ja tot alles 13 september weer begint :D (ik spreek uit ervaring)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik ben ook zo'n seriesverslaafde! Ik moet alleen The Vampire Diaries nog kijken. Iedereen is er zo enthousiast over.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goede aanraders ga zeker pretty little lairs kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha je snapt toch dat van o.a. The Vampire Diaries over een paar weken een nieuw seizoen begint he? ;-)

    Ik baal ook dat Pretty Little Liars opeens gestopt is, het was niet eens zo'n goede serie maar wel verslavend! En The Vampire Diaries is zo fijn... ik heb ook in zo'n halve week het hele seizoen gekeken. Ik ben nu weer opnieuw begonnen met Gossip Girl. Seizoen 2 heb ik nu net af, en nu seizoen 3 voor de derde keer, zodat ik dalijk weer helemaal klaar ben voor seizoen 4 :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik hou ook van die series! Zo balen dat PLL na 10 afl alweer een seizoenspauze heeft :(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, zo te zien ben ik hier een uitzondering ;) Ik kijk vrijwel nooit series, maar voor Gossip Girl maak ik een uitzondering!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waarom lees je de boeken van pll niet? Die zijn veel beter dan de serie, en ik durf bijna te zeggen dat ze net zo goed, zo niet beter zijn dan gossip girl. Ben je ook al begonnen aan de nieuwe boekenreeks van cecily?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kijkt eigenlijk alleen maar programma's en series die ik totaal niet volg, haha. Terwijl ik juist ook vind dat er superveel leuke dingen op tv komen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb net t boek uit van vampire diaries. Kan niet wachten tot t vervolg! Dan stoppen ze ook zo stom, dat je persé verder wilt lezen.
    Maar in t boek was Damon juist een rotzak. Ik haatte hem echt. Maar ik heb de serie nooit gezien, dus weet niet hoe hij daar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The OC blijft leuk! Heb het deze zomer ook opnieuw gekeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Te herkenbaar.. En ookal weet ik dat ik het beter niet kan zeggen: The Mentalist IS ZO'N LEUKE SERIE!!!! Heel heel heel erg verslavend. (Met Simon Baker op zn sexy'st) Helaas begon ik hiermee midden in mijn examen-periode.. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En Pretty Little Liars is inderdaad ook zo leuk.. volgende aflevering begint pas in januari! :O En Ghost Whisperer is ook een aanrader. En The City. Desperate Housewives ook natuurlijk, en Grey's Anatomy.
    Zo, hartje gelucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Annemerel!

    Ik ben heel benieuwd naar wat je nu gaat doen. Werken (waar?) of studeren toch maar? Hoe is het met ILBN?

    Liefs, Suusje Q.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat gaat je niet lukken hoor; Gossip Girl begint bijna weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Met het nieuwe seizoen van, nou ja, bijna alle series voor de deur, vrees ik dat er weer heel wat tv-kijk uurtjes voor de deur staan. Volstrekt geoorloofd op regenachtige dagen als je het mij vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Is aflevering 10 alweer de laatste? Wat jammer! Gelukkig gaat gossip girl weer bijna beginnen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hellcats lijkt me ook wel een serie voor jou (:

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb Vampire Diaries net gedownload, nadat ik klaar was met The O.C.! ;)..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heeel herkenbaar, ik heb ook ontzettend veel series gekeken, maar ook films en boeken.

    BeantwoordenVerwijderen