donderdag 10 juni 2010

When I came back from Barca...

Hoewel jullie gisteren het verslag en de foto's van mijn laatste dagje in Barcelona konden lezen, ligt Barcelona eigenlijk alweer bijna een week achter me. Nu is het gewoon weer werken wat de klok slaat, want zoals ik al zei, die drie dagen Barcelona kostte bij elkaar toch wel weer meer dan genoeg.

Maar heb deze week niet alleen maar zielig met bordjes rondgelopen hoor (met bordjes rondlopen is sowieso niet zielig, dat terzijde.. maar jullie begrijpen wat ik bedoel, toch?)

Photobucket

Zaterdag was natuurlijk een prachtige dag, warm, zonnig, alle ingredienten voor een vol terras. En dat terras zat ook vol, wat jullie misschien niet zullen geloven bij het zien van deze foto, maar het is toch echt zo (dit was nog voordat we open gingen). Tot HALF 4 's nachts heb ik gewerkt. Ik was kapot, maar zolang dit alleen maar 'incidenten' zijn vind ik het prima. Heb in ieder geval bijna de helft van mijn vakantie terugverdiend, hihi.

Zondag heb ik tot een uurtje of zes gewerkt, om vervolgens met mijn vriendje naar ons favoriete snelle, lekkere, goedkope dimsum restaurant in Den Haag te gaan (Dim Daily, Rabijn Maarsenplein, als je ooit in de buurt van Den Haag bent, ga er heen! Seriously). Heerlijk en veel gegeten. Daarna nog een The OC marathon, maar die heb ik niet helemaal af kunnen maken. Ik ben bij de vijfde aflevering in slaap gesukkeld, mijn vriendje heeft er toen nog drie gekeken. Haha.

Photobucket

Maandag heb ik ook weer gewerkt, maar ik had een break-dienst. Ik begon om elf uur, had van twee tot zes vrij en ben toen weer tot twaalf uur doorgegaan. Ik had namelijk 's ochtends een smsje gekregen van Elise van ILBN, of ik misschien de volgende dag de rechterhand van Bobbi Brown, Eduardo Ferreira wilde interviewen in Den Haag. Nou ja prima natuurlijk, super zelfs! Maar ik had nog nooit iemand professioneel geïnterviewd en ik was ook nog niet echt ingelezen. Heb in mijn 'pauze' dus maar eventjes wat informatie gelezen en ben toen gaan hardlopen, dan heb ik namelijk meestal de meest creatieve ideeën. En ook dit keer kon ik na het hardlopen direct al mijn vraagjes neer pennen.

Photobucket

De volgende dag was het zover, het interview met Eduardo! Ik had een lichte bibber in mijn buik, maar die verdween snel toen het interview begon. Het was echt een onwijs leuk gesprek, helemaal geen stijf interview. En Eduardo gaf zulke goede antwoorden, daar kon ik echt iets mee. Hmm ik denk dat ik interviewen het allerleukste vind van alle journalistieke activiteiten. Dit wil ik echt vaker gaan doen!

Photobucket

Daarna was het tijd voor de Coffee Company. Vergezeld met een cheesecake en een frappuccino heb ik mijn interview uitgewerkt en mijn blog voor I Love Beauty News geschreven. Voelde me net een echte journaliste, en dat voelde prima! Haha. Om 14.00u was het tijd voor de opening van de Bobbi Brown counter in de Bijenkorf, dat was ook erg gezellig. De meiden van Bobbi Brown en het PR bureau wilde gelijk mijn stuk lezen en waren erg enthousiast. Nou mijn dag kon niet meer beter volgens mij.

's Avonds ben ik met vriendinnetje Kim een theetje gaan drinken op Kijkduin. Of nou ja, eigenlijk waren het er drie, verse Munt Thee. Heerlijk. En oja, ook nog heel fout aardbeien met slagroom en chocoladesaus en crème brulee. Ja ik heb me weer aardig tegoed gedaan. Het was ook zo gezellig. Als in: geen tijd hebben om alles te kunnen zeggen wat je wilt zeggen gezellig; dus continu aan het kakelen. Haha. Top avond.

Woensdag stond weer in het teken van Elzenduin en de stembus natuurlijk! Ik heb VVD gestemd.. Op het moment dat ik dit schrijf is nog niet duidelijk welke partij de grootste is, maar ik heb toch wel een beetje hoop. Waarom ik VVD heb gestemd? Als mensen me dat vragen zeg ik omdat Mark Rutte mij een hele dikke fooi gaf vorig jaar (haha, echt), maar eigenlijk gewoon omdat ik me het meeste in hun standpunten kan vinden. Geen afschaffing hypotheekrente, hardere straffen, het vreemdelingenbeleid.. Ja het is inderdaad jammer dat ze de basisbeurs willen afschaffen, maar wat is die basisbeurs nou eigenlijk? 

Ik vind het nu ook heel oneerlijk. Als ik vorig jaar vijf uurtjes meer hard gewerkt had ik geen basisbeurs mogen ontvangen en geen OV mogen hebben, omdat ik dan teveel verdiend zou hebben.. Maar mensen die dus alleen maar aan het feesten zijn en niet aan het werk zijn krijgen wel gewoon de basisbeurs? Het is niet dat ik nou zo'n grandioos topsalaris heb (het is goed daar niet van), maar ik werk er wel gewoon (hard) voor. Ik zou mijn basisbeurs best stop willen zetten, maar ik moet dan ook mijn OV inleveren (zoiets kreeg ik te horen van de IB groep). 

Dus tot zover mijn betoog.. Kan jullie nu toch niet meer beïnvloeden ;-)

21 opmerkingen:

  1. Eh, er zit ook nog een hele wereld tussen mensen die hun basisbeurs opzuipen en mensen zoals jij, die uit een relatief welgesteld nest komen, lekker veel werken en die beurs niet echt nodig hebben.
    Luister, geen één partij vindt mensen op hun gat moeten gaan zitten en via allerlei uitkeringen en regelingen aan hun geld moeten komen. En ja, er zijn mensen die daar misbruik van maken. Maar er zijn ook zat mensen die het nooit breed zullen hebben of heel erg ziek zijn en wel willen werken maar het gewoonweg niet kunnen. En zouden we die dan allemaal gaan korten, omdat er ook misbruik wordt gemaakt van het sociale vangnet? Ik ben helemaal voor strenge controle, maar korten is NIET de oplossing. Ik vind dat de VVD er iets te veel vanuit gaan dat je je toekomst helemaal in de hand hebt.
    En als ik dan zo'n rechts betoog lees van een meisje als jij, die het ontzettend goed heeft, met name door hard te werken maar ook omdat je geluk hebt gehad met je achtergrond, dan denk ik dat je ook wel eens om je heen mag kijken naar mensen die het iets minder getroffen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje jammer dat diegene hiervoor z'n reactie anoniem plaatst. Ik stem zelf niet rechts, maar ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die het wel doen. We'll see. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Linda dat vind ik inderdaad ook een beetje jammer, ik zou graag willen reageren maar dan wel via de mail want wil hier geen ellenlange politieke discussies.. Daar is deze weblog niet voor. Maar @ anoniem, stuur me een mailtje annemerel@gmail.com want ik denk dat jij geen goed beeld van mij hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prima. Heb geen blog en dus geen account/URL en toen ik mijn naam hier neerzette, kreeg ik een foutmelding. Als ik 'anoniem' invoer, heb ik dat probleem niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ieder z'n eigen keus...ik begrijp vaak beide kanten van het verhaal wel. Heb zelf daarom 'in het midden' gestemd; D66 ;).

    Wat leuk dat je interview zo goed ging! Haha, echt filmisch hoe je daarna bij de Coffee Company je interview hebt uitgewerkt. Erg SATC-achtig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk stukje en ik vind het leuk dat je ook iets over je stem hebt verteld. Jammer dat je gelijk weer zo'n reactie krijgt. Elzenduin ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gaaf dat je hem mocht interviewen, echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moet zeggen dat ik het in grote lijnen met 'anoniem' eens ben, ik stem zelf ook links (ook al heb ik in financieel opzicht niets te klagen). Het beeld dat je schetst over de stufi vind ik niet helemaal juist omdat er veel mensen zijn die tussen de 2 uitersten vallen. Er zijn ontzettend veel studenten die de stufi nodig hebben en daarnaast hard werken om rond te komen, en dat zijn niet alleen de studenten met aanvullende beurs! Hierbij zit ook veel verschil tussen uitwonende en thuiswonende studenten. Ik denk dat je er als uitwonende student al snel anders tegenaan kijkt;)
    Neemt natuurlijk niet weg dat je vrij bent te kiezen op wie je wilt, dat is het mooie van een democratie!
    (Ok. op Wilders na dan, daar ben ik dan weer niet zo gelukkig mee..)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet toegeven dat ik me ook in de mening van anoniem kan vinden (al had het wat subtieler gekund). In 2010 mag je naast je studiefinanciering 13.215,83 euro bijverdienen, als je daar bovenuit komt héb je ook gewoon geen studiefinanciering meer nodig. Althans, niet om te kunnen studeren (en nee, shoppen valt niet onder studeren :p). Als iemand zo'n gigantisch bedrag per jaar bijverdient (hoe is dat overigens in godsnaam mogelijk als je er vanuit gaat dat je toch ook zo'n 30 uur per week moet besteden aan je studie), is stufi gewoon niet nodig. Zéker niet als je nog gewoon thuis woont.

    Maargoed, ieder z'n mening, en blijkbaar delen vele mensen met jou diezelfde mening, zo blijkt uit de verkiezingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Precies, en stufi is er ook voor om je studie te betalen maar als jij de tijd hebt om zoveel geld te verdienen denkt de overheid dat je geen tijd hebt om goed te kunnen studeren en willen ze jou daar dus niet bij helpen. Dat jij het wel kan is heel goed en daar verbaas ik me ook regelmatig over! Props daarvoor! Dit zegt trouwens niks over mijn eigen standpunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ondanks dat je vindt dat het geen politieke discussie mag worden wil ik hier wel even op reageren ;) Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens (stem ook niet voor niets VVD), maar ik denk dat je er inderdaad heel anders tegenaan zou kijken als je niet meer bij je ouders zou wonen. Ik kom uit een VVD nest en heb ook zeker niets te klagen, maar ik zie wel in dat er heel veel mensen zijn die zonder stufi gewoon niet kunnen studeren (alleen met fulltime werken..) Als je thuis woont heb je gewoon zó weinig vaste lasten en als je geen boodschappen hoeft te betalen, kun je alles besteden aan leuke dingen. Dan is het makkelijk praten om te zeggen dat de stufi niks voorstelt ;) Heb er overigens wel respect voor dat je zoveel werkt tijdens je studie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij kakelen?? hihi gelukkig waren we het over de politiek snel eens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij toch een leuk leven! Ontzettend stoer dat interview :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt weer een leuk stukje geschreven over je leuke dag en kan me voorstellen dat je je net een echte journaliste voelden. Maar... dat ben je eigenlijk toch ook?

    Over de hele discussie rondom jou mening en de reacties: het enige wat ik kan zeggen is dat je soms voorzichtig moet zijn met je mening. Je mag vinden en stemmen en bloggen wat je wilt, maar lokt daarmee soms wel negatieve reacties uit. Heb ik ook vaak gehad bij mijn columns op Girlscene.

    Anyway, trek je er niets van aan (behalve misschien een wijze les)

    Liefs Suusje Q.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Annemerel,

    ook ik ben het met anoniem eens. Er zijn mensen die hard hun basisbeurs nodig hebben. Veel mensen moeten alles zelf betalen en werken dan wel hard naast hun studie, maar hebben de stufi toch echt nodig om rond te komen. Dat zijn daarom ook de mensen die het niet fijn vinden om, terwijl ze zelf zo hard moeten werken en belasting moeten betalen, dat mensen met een villa dat niet hoeven omdat ze profiteren van de hypotheekrente-aftrek. Anoniem zegt het misschien een beetje ongenuanceerd, maar ze heeft wel gelijk. Kijk ook eens om je heen naar hoe anderen het hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik mag zelf nog niet stemmen maar je moet je er echt niks van aantrekken hoor!! ;) uiteraard weer een leuk stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Annemerel,

    Snap dat je deze discussie niet wil voeren op je web-log, maar begin er dan ook niet over. Dit is een gevoelig onderwerp voor mensen. Ook voor mezelf.

    Ik snap dat je het belachelijk vind, maar ik ben juist super blij dat er een studifinaciering bestaat.

    Ik ben net klaar met mijn MBO opleiding (waar ik al bijna vier jaar voor opzelf woon) en kan dankzij de studiefinaciering ook nog een HBO opleiding gaan doen.

    Wat mij de gelegenheid geeft om ook een mooie baan te kunnen vinden die prima bij mij past.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha maar Annemerel, jij werkt volgens mij ook superveel! Ik doe journalistiek (weinig zelfstudie, veel praktijk), dus ik kán helemaal niet zoveel werken!

    Maargoed, ik vraag me af: wat gaat er met het interview gebeuren? Komt dat ook op die website te staan? En maak je er een vraag-antwoord artikel van?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je zal het vast niet zo bedoeld hebben, maar de 'wat is die basisbeurs nou eigenlijk' viel ook bij mij niet zo goed.

    Hm, nu had ik hier een hele lange reactie geschreven, maar daar stond misschien een toch iets te privé verhaaltje in, dus maar weer weg gehaald.

    Anyway.. Niet met je eens dit keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje wat een discussie zeg, het is toch juist goed dat iedereen iets anders stemt, anders was er straks maar één partij die moest regeren. Ik vind het vrij logisch dat je een politieke keuze maakt vanuit je eigen achtergrond.

    Ik ben het er niet mee eens dat ze de basisbeurs en ov moeten afschaffen, zijn zat mensen die het echt hard nodig hebben. Helemaal als je niet thuis woont. Maar kan me voorstellen dat jij ook baalt, ik bedoel je werkt als student ook nog eens keihard en dan zou je als je 1 uurtje langer had gewerkt al je stufi terug moeten betalen, dat vind ik ook niet eerlijk. Ik vind dat hard werken (zeker als student) ook beloond moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Compliment! De hardloopfoto is super spontaan en vooral heel sensueel! Super!!!
    Trek je niets aan van de nare anonieme reacties, je bent een voorbeeld voor heel veel mensen!!! Ga vooral zo door en blijf zoals je bent, want je bent echt een natural beauty!!!

    Liefs en een dikke pakkerd!!

    BeantwoordenVerwijderen