woensdag 9 juni 2010

Barcelona! (DAY 3)

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Vrijdag was alweer onze laatste dag. Ik had mijn koffer al erg vroeg en snel ingepakt dus ben nog eventjes naar het dakterras geweest om een paar laatste zonnestraaltjes mee te pikken terwijl Laura zichzelf en haar koffer klaar maakte. Zo’n dakterras op de achtste verdieping is echt ideaal. Voelde heel erg Sex and the City.

Rond een uurtje of twaalf zijn we weer naar de stad gegaan. Er moest nog geshopt worden, want we hadden natuurlijk nog lang niet genoeg. We ontdekte Stradivarius, een nieuwe Spaanse keten, kruising tussen Bershka & ZARA. Kocht een super schattig wit shirtje. Bij ZARA heb ik mijn pinpas ook weer goed gebruikt. Een topje voor mijn zusje, een beige driekwartbroek, semi-haremstijl en een zwart-wit gestreept shirtje voor erin. Ja goed geslaagd. Kon helaas niet meer meenemen, want geloof het of niet.. voor die twee nachtjes ging ik toch al met een koffer weg die bijna het maximale gewicht voor het vliegtuig had. Niet zo slim.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Om half vier zijn we weer naar ‘ons’ tapastentje gegaan. Er stond natuurlijk weer een rij, maar we hadden ook niet anders verwacht. Dit keer konden we wel binnen zitten en dat was extra leuk. We zaten aan de bar bij de keuken, dus ik heb alles goed in de gaten gehouden. We dronken geen wijn, maar frozen Sangria. Onwijs lekker en verfrissend. En ook wel beter, van alcohol wordt ik altijd zo enthousiast dat ik met een gerust hart nog eventjes net voor vertrek de halve ZARA had leeg gekocht, of nog erger, mijn slag had geslagen bij Chanel, die toevallig om de hoek zat. Na de frozen Sangria kregen we ook nog een kan met witte Sangria, op basis van Cava (de Spaanse variant op Champagne).

Photobucket

Photobucket

En toen was het helaas echt tijd om alweer richting het hotel te gaan. Op weg naar de metro toch nog stiekem even bij Starbucks een Frappuccino en een Cheesecake meegepikt, maar daar moest het toch echt wel bij blijven. Bij het hotel hebben we ons in de WC’s vliegtuig ready gemaakt en toen was het echt tijd om in de bus (die voor het hotel stopte) naar het vliegveld te gaan.

Het vliegveld was stom. We vlogen vanaf Terminal 2 en daar was de crisis duidelijk zichtbaar. De helft van de winkels was gesloten, leeg, weg. En er was ook niks normaals te eten. Uiteindelijk hebben we bij een restaurantje type wegrestaurant een salade met oud brood weggewerkt. Niet zo’n heel leuk einde van een paar heerlijke dagen, maar we hebben het super goed gehad, dus we zeuren niet.

We hadden een half uurtje vertraging en landde iets over twaalven op Schiphol. Compleet versleten, maar ongelooflijk voldaan. Drie heerlijke dagen gehad, een perfect begin van de zomer.

Liefs,
Annemerel
Follow my blog with bloglovin

9 opmerkingen:

  1. Krijg ook helemaal een vakantiegevoel van je foto's! Vind Stravadarius echt een hele leuke winkel vooral voor zomerdingen en schoentjes, tasjes en zonnebrillen enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaa leukleukleuk! Fijn hoor, jammer dat het niet langer duurde. Heb je nou bij die een na laatste foto een jumpsuit aan van H&M? Staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Het ziet er echt allemaal zo leuk uit! Ik wou dat ik daar was in plaats van hier te leren voor mijn examens :(
    Hopelijk volgen er nog foto's van alle nieuwe aankopen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohh als ik ooit naar barcelona ga wil ik ook in dat hotel overnachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh als ik al je verslagen lees krijg ik ontzettende reiskriebels;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's! Barcelona is zo'n heerlijke stad ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Annemerel,

    Sinds een tijdje kijk ik iedere dag (jawel, kom in de buurt van het stalker-idee) op je blog en wilde even tegen je zeggen dat je op een superleuke manier schrijft! Tevens zijn de foto's die je toevoegd erg leuk. Ga zo door met je blog!

    Groet,

    Lotte

    BeantwoordenVerwijderen