donderdag 20 mei 2010

Amsterdam can be kind of pretty


Wat is Amsterdam toch eigenlijk een mooie stad als de zon een keertje schijnt en de vuilnismannen ook gewoon hun werk weer doen. Liep vanmorgen rond een uurtje of tien door de stad en had echt een instant vakantie gevoel. Als ik een beetje met mijn ogen kneep en mijn fantasie z'n gang liet gaan kon ik me een heel klein beetje voorstellen dat ik door Milaan liep. De drukte, de warmte van de zon, de toeristen om me me heen.. Okee, daar hield het dan ook wel op, maar toch, heel eventjes had ik die opgewonden vlinder in mijn buik.

Helaas was ik niet op vakantie, ik liep richting college om daar mijn misschien wel allerlaatste college ooit bij te wonen. Als ik mijn scriptie nu gewoon wel haal weet ik namelijk absoluut nog niet wat ik volgend jaar ga doen en of ik uberhaupt nog wel voor een master ga. De master waar ik me voor heb ingeschreven ben ik helaas niet voor toegelaten op grond van mijn cijfers. Pfft.. ze hebben vast de moeite niet genomen om mijn super enthousiaste - in november al geschreven - motivatiebrief goed te lezen, want hell.. daar spatte de ambitie, gedrevenheid en het enthousiasme gewoon van af. Dat zeg ik natuurlijk heel erg bescheiden.

Mijn college was de laatste van het vak Web 2.0, studievriendinnetje Linda en ik moesten een presentatie over ons onderzoek geven en dat ging eigenlijk best wel redelijk. Voor het eerst in twaalf jaar spreekbeurten, boekenbeurten en presentaties heb ik geïmproviseerd, mijn tekst niet uitgeschreven en ik stond eigenlijk niet eens met mijn mond vol tanden. Echt zo'n momentje van 'waarom heb je dat niet eerder geprobeerd?' De rest van de studenten leek best wel geboeid en dat kon je bij de andere presentaties niet zeggen, dat lijkt me wel een goed teken, toch?

Daarna wel weer snel naar huis, want mijn scriptie schrijft zich zelf helaas nog steeds niet. Ben net klaar voor vandaag, we zijn weer 2000 woorden verder, maar daar ben ik eigenlijk niet zo heel erg blij mee. Ik had voor dit deel maar zo'n 1000, hooguit 1200 woorden uitgetrokken.. Ik zal dus waarschijnlijk een spelletje 'Kill your darlings' moeten spelen. Altijd zo pijnlijk, zuur geschreven prachtige zinnen zomaar verwijderen. 

Morgen mijn laatste verplichte lezing in Amsterdam en 's avonds hoogstwaarschijnlijk lekker barbecuen met gezinnetje en vriendje. Dat is echt al eeuwen geleden dat ik dat heb mogen meemaken. Wordt vast een fijne avond, kan ik de rest van het weekend weer werken en scriptie-en en oja, dat tentamen leren van volgende week donderdag!

Liefs,
Annemerel

17 opmerkingen:

  1. Echt heerlijk ja, dat het nu eindelijk eens een beetje lente begint te worden:)
    Lijkt me erg vreemd om nooit meer college te hebben.. Maar als je geen master meer gaat volgen wat dan? Werken, of een tweede studie?
    In ieder geval veel succes met je scriptie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was vandaag in Amsterdam voor een lezing en ik kreeg ook dat vakantiegevoel. Heerlijk dat mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Argh balen van je toelating zeg :( Maar je scriptie komt vast en zeker goed! En je foto's doen me verlangen naar Amsterdam...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He bah ik vond het vreselijk om mijn zuur getypte woorden en zinnen te moeten verwijderen toen ik over mijn maximum zat. Maarja helaas, maar het is wel een goed teken qua dat je op dreef zit. Geniet morgenavond van je vrije avond voor je weer een lang studie weekend in gaat.

    Wel lekker hoor met dit weer de BBQ aan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt balen dat je niet bent aangenomen op de master! maar lekker BBQ is natuurlijk wel weer fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Balen zeg, dat je niet ben aangenomen.. :(

    Ik vind trouwens dat je de laatste tijd echt superleuke stukjes schrijft, zeker met die foto's erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I loveee Amsterdam... woon er nu bijna twee jaar.. maar ik ben hier nog lang niet klaar. Zo heerlijk.

    Geniet stiekem van je weekend, laat je niet demotiveren door je afwijzing van je master..er komt vast iets anders moois op je pad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Presentaties kunnen inderdaad best meevallen. Ik vind het ook altijd doodeng, maar uiteindelijk gaat het altijd goed :)

    Heel veel succes met de rest van je scriptie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die scriptie gaat heus goed komen! En Amsterdam blijft zo mooi, vooral met mooi weer! Ben blij dat ik er al mijn hele leven woon.
    Veel plezier met de barbecue :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een woorden moet je toch stampen en Amsterdam kan inderdaad mooi wezen!.
    Veel plezier met Pinksteren.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amsterdam is zeker fijn en al helemaal als het zonnetje lekker schijnt! Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben onlangs naar Amsterdam geweest op schoolreis en ik vond het een geweldig gezellige stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het valt me een beetje van je tegen dat je Amsterdam alleen mooi vindt met mooi weer! ;) Veel succes met je scriptie, ik ga voor je duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeh I love Amsterdam! Mijn middelbare schoolperiode doorgebracht in Amsterdam en nu mijn studentenperiode ook! Woon er een kwartiertje vandaan, maar zo toch er graag zelf een leuk huisje willen!

    Succes met je scriptie, helpt je begeleider je trouwens wel een beetje? Blijf het gek vinden dat alles zo volledig is afgekeurd in een keer. Een deel van mijn onderzoek werd laatst ook helemaal afgekeurd en mijn leraar zag het verdere onderzoek maar somber in. Toen zei mijn vriend: 'Juist als iemand zegt dat je het niet kan, moet je niet opgeven en dubbel zo hard laten zien dat je het wel kan!' Vond het bij jou ook wel toepasselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vroeg me al af waarom je zo vroeg door het mooie Amsterdam liep. Maar college verklaard een boel. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor welke master had je je ingeschreven? Wat zijn nu je toekomstplannen? Ben benieuwd!

    Echt kut he, zo'n afwijzing adhv cijfers? Ben zelf ook vorig jaar afgewezen voor een master.

    Wanneer kom jij nou eens in Adam wonen? Je zegt het zelf, het is net Milaan!! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammer van je toelating zeg. Welke master was het?
    Als ze niet eens gemotiveerd waren jouw enthousiaste brief te lezen is het vast ook veels te saai voor je ;)

    BeantwoordenVerwijderen