vrijdag 1 april 2011

PROJECT: April

Photobucket

In januari had ik een gericht plan, in februari was ik al wat minder ambitieus en in maart dacht ik 'I'll just go with the flow'. En daar is niks verkeerd aan, maar ik heb wel geleerd, dat ik veel meer bereik en veel meer voldoening uit mijn leven haal als ik een gericht plan heb. Ik noem ze graag, mijn projectjes. Dus daarom lieve meiden, heb ik weer een projectje, het april project.

Wat ik deze maand allemaal wil gaan doen:

1. Ik wil gezond blijven eten. Ik heb nu dagen dat ik heel erg gezond ben, maar ik geef het niet graag toe, er zijn ook nog wel dagen dat ik minder goed eet. Dat ik pas na drie uur ontbijt, en dan geen gezond ontbijtje, maar een muffin of een croissant. Ik merk dat ik me dan de hele dag minder lekker voel. Ook eet ik ook nog wel eens een zakje drop. Achterelkaar. Lieve lezers, als er iets is waar ik me slecht van ga voelen, is een hele zak drop (zout!). Ik wil mezelf niets ontzeggen en ik ben ook niet bezig met afvallen, maar ik merk gewoon dat ik minder actief (en dus gelukkig) word als ik dit soort ongezonde uitspattingen heb. Oh en ik wil twee dagen per week geen vis en geen vlees eten. Gewoon omdat ik paddestoelen nog lekkerder vind dan Steak Tartaar en Bawykov Zalm bij elkaar!

2. Ik wil weer actiever schrijven. De laatste weken krijg ik het steeds drukker en het schrijven schiet er dan een beetje bij in. En dat is onzin, want zo lang ik tijd heb voor eindeloze herhalingen van Friends, is er ook tijd om te schrijven. Maar soms is het gewoon makkelijker om op de bank te zakken met een kop thee en voor je het weet, ben je weer een seizoen verder. Na een paar afleveringen Friends voel ik me werkelijk waar NOOIT gelukkiger. Ik voel me juist duf, suf en nutteloos. Dus lieve Annemerel, jij gaat gewoon weer lekker schrijven en je Friendsmarathonnetjes bewaar je maar lekker tot je tachtig bent en je nergens anders meer toe in staat bent.

3. Ik wil nog meer sporten. Ik heb nog eventjes getwijfeld om met Saar en Genesis mee te doen met de 30day Hot Yoga challange voor Japan, maar dat is niet reëel. Ten eerste heb ik nog nooit een Yoga les gevolgd (op de filmpjes die ik via internet heb na dan) dus om dan gelijk maar eventjes dertig dag Bikram Yoga te doen, nou dat lijkt me niet de meest verstandige stap. Maar ik wil wel dagelijks even bewegen en tegelijkertijd ook naar m'n lichaam luisteren. Ik ga niet meer hardlopen als m'n been ook maar een klein beetje pijn doet en als ik m'n rug voel tijdens m'n buikspieroefeningen, dan doe ik niet net alsof ik gewoon buikspieren in m'n rug heb zitten (en ik dus niet moet zeuren en door moet gaan), nee dan doe ik even rustig aan. Oh en aan het eind van de maand wil ik m'n favoriete skinny jeans weer passen.

4. Ik moet deze maand twee vakanties betalen, m'n moeder wordt vijftig en m'n zusje wordt zestien. Op dit moment is er alweer een paar honderd euro van m'n salaris weg, omdat ik nog wat achterstallige betalingen had liggen. Deze maand wil ik gewoon uitkomen met m'n salaris (ondanks die twee vakanties, de verjaardagen en de betalingen van vorige maand die ik met dit salaris gedaan heb) en ik wil het liefst nog zo'n vijftig euro overhouden. En dat is geen streven, dat is de enige optie.

5. Ik wil een citroencheesecake bakken, ik wil een dagje lekker naar Amsterdam, ik wil minstens één boek 100% voor m'n plezier lezen, ik wil minstens honderd nieuwe Franse woorden leren, ik wil me eindelijk inschrijven bij de Kamer van Koophandel, ik wil iedere ochtend vrolijk wakker worden en iedere avond slapen voordat ik in m'n chagrijnige modus beland. Ik wil me inschrijven voor een master, ik wil de eerste lekkere aardbeien en frambozen proeven. Ik wil een salade eten op ons balkon bij ondergaande zon. Ik wil het leven lief hebben, het leven omarmen en het leven leven.

Liefs,

9 opmerkingen:

  1. altijd als ik je maandplanning lees, besef ik dat ik dat ook eens zelf moet gaan doen. Misschien een uitdaging voor volgende maand. Ik ben ook bezig met het uitkiezen van een master. Is journalistiek aan de VU niks voor jou ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wederom: alsof ik mezelf hoor praten. Dat is het fijne van jouw blog, je hoort jezelf denken of praten en hoeft het dus zelf niet meer onder elkaar te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zou ik eigenlijk ook moeten doen. Doel opstellen per maand ipv per jaar!

    Maar mooie doelen!

    p.s ik word wel altijd gelukkig van Friends kijken haha! Maar die heb ik vaak op de achtergrond staan als ik het huishouden doe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie doelstellingen en dat ga je zeker halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie voornemens... Enjoy the srpring and live it out!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk vind ik dit best overdreven allemaal. Kan me niet voorstellen dat je gelukkig bent met zoveel zelfopgelegde regels, lijstjes.
    Lijkt nu net of je niks meer impulsief doet, maar alles volgens plan.
    Dus ik zou zeggen, let it go and just go.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We negeren Anoniem weer even en zeggen, chapeau voor goed- en fijnheid. Ik kan niet voor Genesis spreken, maar had het zelf er tof gevonden als je mee had gedaan aan de challenge. Ik had zelf ook nog nooit Bikram yoga gedaan, tot drie dagen geleden that is. Enne, Bikram is erg goed voor runners, wist je dat? Misschien over een tijdje eens proberen?

    Good luck this month, enne, love your red pants!

    BeantwoordenVerwijderen