zondag 24 april 2011

21Days: THREE

Alweer drie dagen verder en ik heb zelfs een beetje het gevoel alsof het allemaal heel erg normaal is dat ik ineens geen vlees en vis meer mag, geen yoghurt, geen eieren, oh.. en geen warme broodjes of pasta di mama..

Het hardlopen gaat wel wat moeizamer, maar ik denk dat dat ook heel goed te maken kan hebben met de weersomstandigheden en het tijdstip dat ik uitkies om hard te lopen (zo tussen 12.00u en 13.00u..), ik kom in ieder geval niet met honger thuis, wat zeg ik.. ik heb eigenlijk al twee dagen geen honger meer. Niet te geloven hoe snel je lichaam went, alhoewel.. als je ook bekijkt hoeveel producten je eet die echt voedzaam zijn bij deze cleanse dan is dat ook wel logisch. Ik bedoel een handje rauwe noten of een bakje chips.. maakt in calorieën niet veel uit maar het eerste vult dus echt VEEL meer.

Eigenlijk heb ik gister niet heel erg veel nieuwe gerechten gegeten, de salade was zo lekker dat ik hem met liefde nog een keer gemaakt heb en de Pad Thai Noodles stonden ook nog netjes in de koelkast, oh en mijn Groene Monster van de vorige dag was ook wel in de smaak gevallen, en bij gebrek aan tijd en fantasie heb ik die dus ook nog maar een keer geproduceerd.

Wel nieuw, Homemade Ice Tea! Soms wordt je al dat water wel een beetje zat hoor en met dat lekkere warme weer is een kopje thee nou ook niet altijd even lekker. Ik hou van Ice Tea, maar dat wordt beschouwd als frisdrank en die staat op de verboden lijst. Maar zelf Ice Tea maken is eigenlijk hartstikke makkelijk en wel zo lekker (en leuk!) en mag WEL!

Of het lichamelijk al iets beter met me gaat? Eerlijk gezegd nog niet echt.. ik ben minder moe (dat zal vast iets met m'n vitamine B super tablet te maken hebben?), maar ik heb meer last van puistjes en het lijkt net alsof ik vijf maanden zwanger ben, zo mooi bol staat m'n buik. Detoxverschijnselen of ... ?

We'll see :)

Wat ik op de derde dag gegeten heb:
10.00u: Glas citroenwater
10.30u: Smoothie Banaan, Spinazie, Passievrucht, Amandelmelk
12.30u: Pad Thai Noodles
15.00u: Raw Food Bar
18.00u: Drie geroosterde glutenvrije boterhammen met olijfolie en peper en zout + Best Salad Ever
20.30u: Banaan
22.00u: Glutenvrije crackers
24.00u: Amandel en Hazelnoot Mix

Photobucket

Ice Tea
Benodigdheden (voor 1 liter)
1/2 liter kokend water
Koud water + IJsblokjes
4 zakjes groene thee
Halve citroen
Verse Munt
Basilicum
Agave siroop

Laat de vier zakjes groene thee, de basilicum en de verse munt ongeveer een kwartiertje in een halve liter kokend water trekken. Haal na een kwartier de zakjes eruit en voeg ijsblokjes en koud water toe. Breng op smaak met Agave Siroop en het sap van een halve citroen. Nog heel eventjes in de koelkast (waarschijnlijk is 'ie al bijna op temperatuur) et voila, super gezonde EN lekkere Ice Tea! Serveer met een blaadje verse munt en ijsblokjes voor de 'summer-party-feeling!'

Liefs,

5 opmerkingen:

  1. leuk, al die recepten! Welk glutenvrij brood neem je eigenlijk? Ik heb zelf coeliakie en bak mn eigen brood, omdat er niet normaal veel troep in dat kant en klare brood zit. Kan me dus niet zo goed voorstellen dat dit in je dieet wel mag?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die smoothie en ice tea lijken me erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die ice tea lijkt me wel erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmh, die ga ik zeker proberen! Goed idee om zelf ice tea te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, die ijsthee wil ik ook wel eens gaan maken!!

    BeantwoordenVerwijderen