dinsdag 26 april 2011

21Days: FIVE

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, gister was verschrikkelijk, in alle opzichten.

Ik werd wakker met mind-numbing koppijn, echt zo'n band om je hoofd die steeds strakker werd aangetrokken zeg maar. Ver-schrik-kelijk. Wat ik normaal doe als ik dat 's ochtends heb, 600 gram roze happy pil, beter bekend als ibuprofen. Wat ik gisteren deed? Vijf kilometer hardlopen.

En ik moet zeggen dat zweten hielp wel enigszins, ik was het eigenlijk zo goed als kwijt, helaas niet voor lang, natuurlijk.

Om 13.00u moest ik werken en het was zo mogelijk nog drukker dan eerste paasdag, wat zeg ik, we zaten he-le-maal vol. En dat is natuurlijk super goed, gezellig, leuk, top en ieder ander superlatief, maar als de zon dan ook nog eens heel erg fel schijnt dan is die drukte nou niet bepaald bevorderlijk voor de hoofdpijn die nog ergens in mijn hoofd aanwezig is.

Dus het ging steeds een beetje slechter, tot het moment dat ik ineens heel erg emotioneel werd, m'n tas pakte en er vandoor ging. Het was toen ongeveer 18.00u. Ik reed snel naar huis en ik had de deur nog niet open of er kwam een stortvloed van drama naar boven, misselijkheid zeg maar. Ik zal jullie de walgelijke details besparen, maar het komt er op neer dat de pijn er aan alle kanten uit kwam. Ik ben in bed gaan liggen, heb m'n hoofd onder een kussen gelegd (onze gordijnen verduisteren dus niet en als ik migraine heb kan ik geen licht verdragen) en ik ben na een half uurtje in slaap gevallen.

Nog een paar keer heb ik de WC mogen bezoeken, maar vanmorgen om half acht was het klaar. Nergens meer last van! Dat is het mooie van migraine, tenminste, mijn migraine. Ik weet dat ik na een nachtje slaap alles kwijt ben.

Of die hoofdpijn nou een detoxverschijnsel is of dat ik de dag ervoor gewoon teveel inspanning had geleverd, I don't know? Het is wel gebruikelijk met een cleanse/detox dat je klachten eerst nog eventjes verergerd worden voordat ze verdwijnen, maar ik vind het eigenlijk nog te vroeg om dat soort conclusies te trekken.

Wat ik gegeten heb:
9.00u Glas Citroensap
9.30u Smoothie Mango/Banaan
12.30u Pasta met tomaten/basilicum saus
14.00u Chocolade gojibessen
15.30u Amandelen/Hazelnoten/Cranberries
17.30u Best Salad Ever (groot!) en 1 glutenvrije boterham met olijfolie

recept:
Photobucket

Smoothie Mango & Banaan
Benodigdheden:
1 banaan
1 mango
100ml amandelmelk

Blend Blend Blend, Geniet Geniet Geniet!

Liefs,

13 opmerkingen:

  1. Oh dat is echt vervelend!
    Laten we het hopen dat het niet terug komt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah, dat klinkt niet best! Maar denk eraan hoe goed je je gaat voelen wanneer je dit experiment tot een goed einde brengt, en 5 dagen al, wow, goed zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar voor je zulke heftige migraine. Ik hoop voor je dat het wegblijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh balen! Maar hopelijk komt het (voorlopig?!) niet terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh ik weet hoe vreselijk dat is. Op dat moment weet je echt niet meer waar je het zoeken moet. Hopen dat het door dit 'dieet' wat minder wordt, vind het knap dat je het zo goed volhoudt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Brr migraine is verschrikkelijk! Komt het misschien ook niet door stress/drukte?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moet je niet meer variatie eten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O dat klinkt echt heel naar. Fijn dat je nu nergens last meer van hebt en ik hoop dat dit niet nog een keer gebeurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Respect dat je het toch bent blijven volhouden, en geen ibuprofen genomen hebt! Hopelijk blijft het bij deze ene keer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat klinkt niet fijn inderdaad! Gelukkig ben je weer op de been. Hopelijk heb je dat niet al te vaak zeg.X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik hoop dat je 600 mg ibuprofen bedoelt, anders heb je een zwaar probleem ^^
    Ik reageer eigenlijk nooit (lees wel al lang), maar wel respect voor wat je doet! Ik denk dak zo'n detox heel gezond is, alleen ben ik er te lui voor..
    Veel succes nog verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo"n gevoel in mijn hoofd had ik ook na 50km Texel!.
    Gelukkig deed een hete douche en veel water wonderen en ging het daarna weer goed.
    Gelukkig was het weer snel over bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. It�s really a cool and useful piece of info. I�m glad
    that you shared this useful information with us.
    Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

    Here is my web site - dating romance

    BeantwoordenVerwijderen