woensdag 5 januari 2011

JANUARY PROJECT / January 3, 4 & 5

Photobucket

Ook de derde en vierde dag van januari zijn dunzo, dag vijf telt nog slechts een kleine vijf uur. Tijd voor een update!

Maandag trok ik m'n stoute hardloopschoenen voor de derde opeenvolgende dag aan en liep ik maar liefst tien kilometer, in een keer, zonder ook maar een seconde te stoppen. Zelfs voor het stoplicht bleef ik dribbelen op m'n plaats. Dat was een momentje van grote trots! Om vier uur was het weer tijd voor m'n werk. Was wel weer fijn, om na een weekje vakantie weer op m'n plekje te zitten. Enige mindere van dit hele verhaal. Ik had om half vijf, horeca-etenstijd, helemaal nog niet zo veel honger, dus at maar een klein bordje pasta bologonese, nou dat heb ik geweten, om negen uur begon de honger en een klein uurtje later dacht ik dat ik van m'n stoeltje zou vallen. Meestal zou ik dan een sprintje richting de koks zijn gerend en om taartjes hebben gebedeld, maar ja.. suikervrijdieet! It's a bitch, maar still going strong!

Gister stond ook weer in het teken van m'n werk. Vroeg begonnen met een cursus en uiteindelijk het klokje rond gehaald. Vrij weinig tijd voor sportieve uitspattingen dus, op de fietstocht van vijf minuten na heb ik alleen maar heel stil op m'n stoeltje gezeten. Ach, ook geen schande, toch? Spieren moeten ook uitrusten heb ik me laten wijsmaken. Begon de suiker gister toch wel goed te missen. Had een vieze smaak in m'n mond, normaal zou ik dan lekker aardbeienlimonade met ijsklontjes en verse limoen en munt genomen hebben, nu mocht ik dus geen limonade en moest ik het doen met glaasjes water en kopjes thee, want ook cappuccino is zonder die schep suiker toch ineens een stuk minder aantrekkelijk (en dat bevordert de smaak natuurlijk ook niet bepaald!)

Vandaag was een spannende dag, want ik had een 'very exciting appointment', ik ga er lekker niks over zeggen, want er valt ook niet zoveel te zeggen, maar kan je wel vertellen dat ik 's morgens goed zenuwachtig was. Voor niks natuurlijk. Maar dat kon ik mezelf wel 300x vertellen, maar dat gevoel in m'n buik veranderde daar niks door. Ben de dag heerlijk begonnen met twee eitjes sunny-side-up, kopje thee, vruchtensapje, heerlijk! Vanmiddag heb ik geprobeerd m'n eigen mueslirepen te maken. Geprobeerd zeg ik inderdaad, want ze zijn grandioos mislukt. Ik had gecondenseerde melk nodig en dat kon ik bij ons in de supermarkt niet vinden. Dus ik dacht ik ga gewoon melk in laten dikken door het te koken. Nou, echt.. mislukter kon niet. Toen het in de oven ging begon vrijwel gelijk het hele huis te stinken en man, toen ik het eruit haalde lag er echt zo'n goor melklaagje bovenop. Iehl!

En nu.. ben ik bezig met een artikel voor het AD, over Outletstores! Ben nu nog in de 'informatie-verzamel-fase', maar de deadline is zaterdag al, dus er is wel enige haast geboden. Heb ik trouwens nog lezers die wel eens een outletstore bezoeken? Ik ben zeer benieuwd naar verhalen, dus zoja, mail me! annemerel@annemerel.com !

Liefs,

26 opmerkingen:

  1. Annemerel, jij bent echt goed bezig met die freelanceklussen! Succes met je opdracht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch een harde dat suikervrije dieet. Succes nog met je AD klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met je artikel!

    Goed bezig met je suikervrije dieet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee daar! Hier ook 1 van je vaste volgelingen :)
    Mag ik vragen hoe je aan die freelance opdrachtent bent gekomen? Heb je gewoon contact opgenomen met bedrijven, of is het via via gegaan?
    Ik zou namelijk ook graag wat ervaring op doen op journalistiek gebied, en zit momenteel echt te dubben hoe ik dat aan moet pakken..

    Succes :)

    Liz

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Liz, ik schrijf samen met een doorgewinterde freelance journaliste, dus het is niet echt MIJN stuk, snapje? En ik ken haar via m'n werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. STOP! In gecondenseerde melk zit suiker! Maar goed dat je het niet kon vinden dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Nathaly haha I know!!! Daarom dacht ik ook prima, gewone melk... maar dat werkte niet. Man, dat geen suiker ging een paar dagen goed, nu weet ik af en toe echt niet meer hoe ik makkelijk/lekker/gezond kan eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb je net een mailtje gestuurd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Respect dat je een suikervrij dieet probeert! Je drinkt dus wel gewoon vruchtensapjes? Zelf geperst of uit pak?
    Succes met je dieet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik drink wel vruchtensapjes, zonder toegevoegde suikers, dus alleen suikers uit het fruit zelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Applaus dat je je dat geen suiker eten/drinken zo goed volhoudt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In de eerste zin alweer een spelfout. De maand januari schrijf je in het Nederlands gewoon met een kleine letter, niet met een hoofdletter. Beetje jammer WEDEROM.

    @ al die mensen die op mij gaan reageren: bespaar je de moeite. Het interesseert me helemaal niets wat jullie van me vinden of hoe jullie over me denken. Ik vind die domme reacties trouwens wel vermakelijk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt Manon, dat was inderdaad een domme fout. Mijn excuses, ik heb het veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ Annemerel: kan je zo slecht tegen negatieve reacties dat je gelijk mijn naam hebt geblokkeerd voor het plaatsen van reacties?!?! Haha, nou dan plakken we toch gewoon een _ achter mijn naam?! Triest hoor... Alleen positieve reacties zijn welkom zeker?!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Huh? Sorry dat heb ik niet gedaan, ik wist niet eens dat ik dat met blogspot kon doen. Mag ik je e-mailadres, ik zou je graag een vraagje willen stellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Annemerel: maar natuurlijk mag jij mij een e-mail sturen. manon_1983@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. You've got mail... heb even een stukje over outlets op 'papier' gezet voor je!
    Succes met het onderzoek!!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @annemerel trek je niks aan van zulke mensen als @Manon_, die hebben niks beters te doen en zijn zelf niet interessant genoeg....

    @Manon_ staan er geen spelfouten in?? Get a life!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ Annemerel: manon_1983@hotmail.nl

    Sorry, ik heb jaren hotmail.com gehad. Ik moet nog even wennen aan mijn nieuwe e-mailadres.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat je zou kunnen doen is gewoon geen EXTRA suiker eten. Dus dat je wel gewoon eet wat je normaal eet qua tussendoortjes (bijvoorbeeld mueslirepen van de winkel ;)) maar geen suiker in je thee en koffie doet. En geen frisdrank o.i.d. drinkt. En als je extreem veel zin hebt in chocola ofzo, dan bak je gewoon een chocoladecake met een beetje sucanat of rietsuiker. Sowieso kristalsuiker verbannen, maar volgens mij doe je dat al? Anyways, zo doe ik het al jaren en dat bevalt prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Overigens zijn vruchtensappen op basis van concentraat ook niet je van het. Beter zelf sapjes blenden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goed bezig Annemerel! En ik heb je ook een mailtje gestuurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mijn god.. suikervrijdieet? Echt; ik zou een moord doen voor jouw kledingmaat! Ruilen? =D

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het gaat niet om m'n kledingmaat, het gaat meer om m'n gezondheid. Ik ben al m'n hele leven overgevoelig voor suiker, maar heb daar de laatste 10 jaar maling aan gehad. Nu krijg ik toch weer steeds meer last van hoofdpijn en als ik begin, kan ik niet meer stoppen. Dus ik ga eens kijken of het misschien beter gaat als ik minder suiker eet. Suikervrij ben ik niet (want een dressing voor m'n salade waar suiker in zit eet ik wel gewoon) maar ik probeer zo min mogelijk producten te eten die voor een groot deel uit suiker bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Succes :) Ik moest een tijdje een suikervrij dieet volgen van de huisarts maar ik kreeg daar helemaal geen begeleiding bij. Ik ben dus echt ålles gaan bannen waar suiker in zat (dus ook fruit). Ik ging toen op vakantie en in het buitenland werd het nog lastiger. Ik belandde toen in het ziekenhuis voor iets anders maar daar bleek toen dat ik zwaar ondervoed was. Als ik nu foto's van mezelf terugzie van vorig jaar nadat ik van vakantie terug was, schrik ik echt. Ik heb hele holle wangen en ben (voor mijn doen) echt mager. Dus pas wel goed op jezelf :) Bij de natuurwinkel hebben ze overigens wel fijne vervangende producten die soms nog veel lekkerder zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat was me weer het weekje wel, toch doorsta je de suiker vrijheid wel. Het is net zoals roken volgens mij flink afkicken denk ik, maar als je er eenmaal gewend aan bent..

    Wel gaaf dat je voor het AD schrijft, althans dan wel samen met iemand maar toch.

    BeantwoordenVerwijderen