donderdag 12 augustus 2010

Sex and the City 2

Photobucket

Sex and the City 2, weken, maanden, wat zeg ik jaren wachtte ik op het vervolg op de eerste film. En toen draaide hij eind mei eindelijk in de bioscoop, had ik geen tijd (scriptie, tentamens, je kent het..) mijn moeder en zusje konden niet op mij wachten en gingen samen al, ik kon nooit echt een avond vrij plannen samen met een vriendin, ik werkte, zij werkte, zij ging op vakantie, ik ging op vakantie en dan ben je ineens zo'n drie maanden verder. 

Dinsdagmiddag had ik het echt niet meer. In de bioscoop draait de film nog amper en wachten op de DVD was geen optie. Ik startte Vuze, zocht de eerste de beste download, wachtte een uurtje rustig af en kroop daarna met mijn laptop en een flesje bubbelende sake (bij gebrek aan een goede cosmopolitan) mijn bed in. De regen kletterde tegen de ruiten, de wind van zee raasde door het huis, je kent het wel dat echte herfstsfeertje.

De film was hilarisch. Serieus, ik snap die azijnpissers niet. Ik heb gewoon weer meer dan twee uur zitten lachen. Okee ik had het misschien ook wel leuker gevonden als de dames gewoon in New York waren gebleven, de rijkdom in het midden oosten was wel iets overdone en niet helemaal zoals we SatC kennen. Maar Carrie, Samantha, Charlotte en Miranda waren er echt niet minder om, ik vond ze misschien zelfs nog wel sterker dan in de eerste film, als in meer diepgang, meer humor, leukere dialogen.

Ik heb dus bijna tweeënhalf uur in mijn bedje liggen genieten terwijl heel Nederland klaagde over herfstachtige taferelen. Ik lag in bed, diep onder mijn dekens. Mijn laptop als warmtebron op schoot en een flesje bubbelende sake binnen handbereik. Ik zeg het je, het weer verslaat mij niet.

Liefs,
Annemerel

11 opmerkingen:

  1. haha wat toevallig ik heb hem gister ook in mijn bed gekeken. Hij is idd wel leuk. Alleen is er niet echt een verhaallijn, waar de spanning naar opbouwt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net hetzelfde voor dan jou..
    Ik ben echt een super grote fan van SATC,
    heb alle afleveringen al verschillend keren
    gezien en de film al helemaal.
    Maar nu heb ik nog steeds niet te tijd kunnen vinden
    voor naar de tweede film te kunnen gaan kijken :(
    tja ik denk dat ik het dan maar op dezelfde manier als jou zal moeten oplossen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh nu heb ik heel erg veel zin om ook SatC op mijn laptopje te kijken in mijn warme bedje terwijl het regent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh mijn God, eindelijk iemand die de film ook gewoon leuk vindt! Ik begrijp gewoon niet waarom mensen ontspannende zaken als films helemaal willen analyseren, is het leuk? Laat het daar dan toch bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amen, *piep* de azijnpissers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa ik vond em ook leuk, wilde meteen leuke kleuren gaan kopen daarna haha lomp

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond 'm ook weer super!!! En ik heb een hekel aan de mensen die zeggen dat we dan oppervlakkig zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ik ga hem ook downloaden! Leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De film is zooo leuk! Persoonlijk vond ik deze ook leuker dan de eerste, ook al speelt het niet in NY af.
    Trouwens, ik had een macbook vraagje.
    Ik wil bestanden (foto's) die ik net met photobooth heb gemaakt, verslepen naar mijn externe harde schijf. Dus, de schijf die er in de usb is verbonden met m'n macbook. Alleen ik kan met geen mogelijkheid deze bestanden kopiëren. Heel vervelend! En ik kan het nergens vinden op internet..
    Heel misschien dat jij me kan helpen of er iets meer vanaf weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik miste New York inderdaad ook! En ik zeg zeker niet dat het een slechte film was, maar de serie was gewoon sowieso een stuk beter (ook wat betreft de eerste film)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. SATC2-technisch ben ik idd een azijnpissers, ik vond hem tegenvallen terwijl ik normaal gesproken groot fan ben. Maar ben blij dat jij ervan hebt genoten uiteraard! :D

    BeantwoordenVerwijderen