woensdag 23 juni 2010

Tuesday chez Ron Blaauw & Bubbling

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ik heb mezelf twee daagjes vrij gegeven en heb er een culinaire minivakantie van gemaakt. Gistermiddag zat ik heerlijk in het zonnetje op het terras bij Ron Blaauw in Oudekerk aan de Amstel. Het is culinair uit je dak week en dat betekent dat je voor 43 euro bij verschillende sterrenzaken een menuutje kan eten met Champagne, amuses, bijpassende wijnen en koffie en thee, als je onder de 23 bent ten minste. Nou lieve lezers, dat is voor Annemerel dus de hemel die eventjes naar de aarde afreist. Ik kan daar zo ontzettend van genieten!

We hebben bij Ron Blaauw zulke lekkere dingetjes gegeten. Een aantal hoogtepuntjes; de gefrituurde garnalen als kleine amuse/snack bij de Champagne, een marshmellow met zebraprint waarin een heerlijke tartaar van tonijn verstopt zat (de zebrastrepen was trouwens een mayonaise van wasabi!) Het stukje vlees van het Amerikaanse rund was ook echt de top! En het zoete bittergarnituurtje bij de thee was helemaal speciaal. Een bonbon in de vorm van een bitterbal, een cheesecake in de vorm van een stukje kaas en wat aardbeitjes in de vorm van een plakje worst. Geniaal.

Na Ron Blaauw zijn Laura (mijn culinaire metgezel voor de middag) en ik afgereisd naar Amsterdam waar we met Linda en Nathalie hadden afgesproken. Linda en Nathalie waren net als wij geslaagd voor hun scriptie (Nathalie al wat langer geleden, maar het was nog niet gevierd!) en alle drie de meiden hebben mij super geholpen om mijn scriptie tot een voldoende te brengen. We hebben dus lekker gebubbeld bij Bubbles & Wines op het Nes.

Echt een topdag gehad dus! Zo leuk (en lekker) kan vakantie in eigen land zijn dus ;)

Vandaag ben ik met een paar collega's naar de Librije geweest, verslag volgt morgen!!

12 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk! Lekker doen!

    Liefs Suusje Q.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er allemaaal overheerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee! Ga gelijk kijken of ik nog kan reserveren voor zaterdag. Thanks voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er echt super goed uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaaah want want want! En ik ben ZO benieuwd naar je verslag over De Librije :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohh wat ziet dat er super lekker uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er allemaal super uit! Ben wel een beetje jaloers op je, mijn vriendinnen zijn helaas niet zo culinair ingesteld en daar kan ik dus helaas nooit een bezoekje aan een sterrestaurant mee brengen. En om nou alleen te gaan is het ook weer niet echt haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmm ziet er lekker uit! En gezellige foto met je vriendinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er echt allemaal verrukkelijk uit gewoon!.. haha! Ik kom nooit aan die kant van het land hahaha(A)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He wat leuk! Ik hoorde ook van die actie, en toevallig heb ik van de week 'Moleculair gekookt' (doe opleiding Food Design). Ik herken namelijk het maken van de balletjes en het schuim! Ziet er heerlijk en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik krijg honger van de foto's! Echt leuk dat je daar allemaal heen gaat!

    BeantwoordenVerwijderen