zaterdag 8 mei 2010

Sushi & Sake


Gister was ik vrij, vrij om te studeren. Maar ik heb natuurlijk weer eens geen boek aangeraakt, want zo gaat dat nou eenmaal af en toe bij mij. Ik werd veel te laat wakker (half elf.. maar daar staat wel tegenover dat ik de dag daarvoor tot twee uur aan het werk was), ging daarna gezellig lunchen met vriendinnetje Kim die ik echt al VEEL te lang niet gezien had en daarna pimpte ik mijn shirtje, zoals jullie gister al hebben kunnen lezen.

Om een uurtje of vijf besloot ik toch maar sushi te gaan maken. Eigenlijk vind ik dat meer iets om gezellig met anderen te eten, maar ik had trek in sushi, ik had alle ingrediënten in huis, het is gezond en ik wist hoe ik het moest maken zonder het huis af te laten branden. 

De sushi was heerlijk. Ik schonk twee flesjes sake leeg en keek af en toe naar de plaats tegenover me. Leeg natuurlijk en dat was best wel saai. Ik bedoel, dan neem je een stukje sushi en een slokje sake en wat dan? Normaal kijk je dan op en maak je een praatje met degene die tegenover je zit. Nu zat er niemand en had ik tussen mijn hapjes sushi en slokjes sake helemaal niks. 

Maar goed, ben trots op mezelf. Alle keren dat ik voor mezelf heb moeten koken in de afgelopen negen dagen heb ik gezond gegeten. De frituurpan is niet aan geweest (althans niet voor maaltijden..). Vandaag en morgen eet ik op mijn werk, maandag zijn mijn ouders er weer. I survived, I think..

Liefs.

15 opmerkingen:

  1. Leuke lay-out!
    En die sushi ziet er heerlijk uit! Duurt dat eigenlijk lang om dat zelf te maken? En maak je dat uit zo'n pakketje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, ik wil echt die saké eens proberen, ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke nieuwe backround :) weer eens wat nieuws.
    en de sake lijkt me lekker..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog nooit sushi op.. Volgens mij is het heel lekker.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh ziet er heerlijk uit haha!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love how you spoil yourself - not only because I think we all should do that a little more often, but because you are worth it and I'm glad you reinforce that for yourself as well!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zeg je nieuwe lay out! Hoe maak je die sushi? Ik wil het ook is een keertje maken :) Sake ziet er ook lekker uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammie jammie, ziet er lekker uit!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je van echt Japans eten houdt, dan raad ik je deze filmpjes aan die je op youtube kunt vinden, de zoekwoorden zijn: 'cooking with dog' (LET OP! NIET cooking A dog; Japanners houden van honden, maar niet om op te eten... dat zijn Koreanen) Hier vind je een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=-_hbPLsZvvo
    Maar er zijn genoeg andere voorbeelden. Ingredienten vind je bij de Chinese supermarkt, maar als zij het niet hebben kan je altijd naar de Japanse supermarkt in Amsterdam: http://www.danksuper.nl/jp/

    BeantwoordenVerwijderen